Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Křižovatkami v Budějovicích vede řidiče zelená vlna v křižovatkách

České Budějovice - Průjezd čtyřmi křižovatkami v Budějovicicích má urychlit program reagující na sílu provozu.

16.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jitka Krejčířová

S trochou nadsázky se dá říci, že moře inspirovalo správce světelné signalizace na čtyřech křižovatkách v krajském městě. V Rudolfovské třídě jsou nyní provázány semafory od viaduktu až k ulici U Sirkárny. Silnější proud vozidel vždy dostane přednost, jako kdyby zelená svítila přílivu, nebo odlivu aut z Budějovic.

Podle náměstka primátora Kamila Calty měly zatím křižovatky v čase dopravní špičky jiné délky signálů. „To je nyní odstraněno," říká Kamil Calta. Náměstek primátora dodává, že v ranní dopravní špičce bude signalizace preferovat příjezd do centra a v odpolední dopravní špičce bude preferovat výjezd z centra po Rudolfovské. Zároveň byla provedena úprava zelených na přechodech pro chodce. Například se zjednodušilo přecházení křižovatky Rudolfovská Nádražní, kde nová zelená vlna začíná.

Změna je ale i podle magistrátu znát spíše mimo špičku. Zkušenost některých řidičů to potvrzuje. „Já osobně podstatnou změnu nevidím," říká například Svatopluk Ott z Rudolfova, který viaduktem denně projíždí. Dodává, že většinou je fronta na všech křižovatkách od viaduktu až k zemědělské škole. „Až u Belisu je to dobrý, ale tam to bylo dobrý vždycky," upozorňuje Svatopluk Ott. Podobně vidí situaci i jiní. „Odbočím u nádraží a hned stojím na Dobrovodské. Rozjedu se a stojím znova," popisuje své cestování Vratislav Klabouch, ale dodává, že přibývání překážek v jízdě považuje za daň vzmáhajícímu se automobilismu.

V Českých Budějovicích jsou křižovatky přesycené automobily

V Rudolfovské třídě v krajském městě dostaly čtyři křižovatky nový program, který má urychlit průjezd automobilů. Dosavadní zkušenost některých řidičů ale o větší změně nehovoří.

Najít viníka je podle odborníků snadné, provoz je tak hustý, že ani zelená vlna nepomůže. Za pravdu řidičům, kteří tvrdí, že zelená vlna na budějovických křižovatkách příliš nefunguje, dává i krajský koordinátor BESIP Václav Kovář: „Podle mého tkví problém zejména v silném provozu. Nebojím se říct, že je dokonce nejhustší ze všech krajských měst. Křižovatky jsou tím pádem přesycené. Dokud ale Budějovice nebudou mít obchvat, všechny snahy odboru dopravy o vyladění zelené vlny nebudou moc platné," je Václav Kovář přesvědčen.

Jak zdůrazňuje, fungování zelené vlny vyžaduje dostatečnou rychlost dopravy blížící se hranici 50 km/h. Tomu brání jednak silný provoz, ale i chování řady řidičů. „Někteří brzdí ostatní svými pomalými reakcemi, jiní agresivní jízdou. Problémem je i bezohlednost těch, kteří vjíždí do křižovatky, i když nemohou dál pokračovat v jízdě a ucpou tak i více směrů. Taková situace je velice častá například na Mariánském nebo Senovážném náměstí," poukazuje Václav Kovář na další z nešvarů.

V Českých Budějovicích není zelená vlna v Rudolfovské ulici novinkou. „Koordinace signálních plánů křižovatek je už několik let nastavena na různých úsecích silnic ve městě, například na Pražské v úseku od Strakonické směrem do Nemanic," upozorňuje náměstkyně primátora Ivana Popelová a dodává, že tak je tomu třeba i v Mánesově ulici a na dalších místech. Koordinované křižovatky i přibudou. „Nyní se připravuje provázání křižovatek na Strakonické od Sconta přes OBI až po křižovatku Strakonické s Jírovcovou. Realizace by měla být pravděpodobně v květnu," dodává náměstek Kamil Calta. Jistou úlevu by silnicím mohl poskytnout přesun některých řidičů na bicykly. Ale podmínky pro to nejsou valné. Například z Rudolfova nemají podle Vratislava Klaboucha cyklisté do Budějovic bezpečnou cestu. „Zvláště po Rudolfovské je to vyloženě nebezpečné, od rána, kdy začne provoz, až do večera," říká Vratislav Klabouch.

Autor: Hana Svítilová, Edwin Otta

16.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
AKTUALIZOVÁNO
28 22

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

Carles Puigdemont na demonstraci katalánských separatistů
2 6

Jako za diktátora, stěžuje si katalánský premiér. Plán Madridu prý nepřijme

Bartoš jako Steve Jobs? Piráti „uloupili“ voliče a slavili

Jak by to vypadalo v pirátské domácnosti, pokud by se do sněmovny dostal nejen předseda Ivan Bartoš, ale i manželka Lydie coby desítka pražské kandidátky? „Mazali bychom si na střídačku svačiny,“ žertoval.

SLEDUJEME ON-LINE

Sečteno. ANO vítězem voleb. Do sněmovny pronikli i Piráti a STAN. Druhá je ODS

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ Ve Sněmovně bude nejvíc stran v historii - devět. Poslance získali ANO 2011, ODS, SPD Tomia Okamury, Piráti, KSČM, ČSSD, lidovci, Starostové a TOP 09. Novináři Deníku byli ve všech volebních štábech, vyjma SPD, kam jim nebyla udělena akreditace.

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Lídři stran se vyslovili pro poměrné dělení funkcí ve Sněmovně

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek doufá, že v nové Sněmovně bude zachováno poměrné zastoupení stran ve vedení komory. Podle šéfa lidovců Pavla Bělobrádka by však bylo kontraproduktivní, kdyby bylo více než pět místopředsedů. Místopředseda vítězného hnutí ANO Jaroslav Faltýnek s konsenzuálním rozdělením funkcí souhlasí, avšak připustil, že dohoda bude kvůli vysokému počtu zastoupených subjektů složitá. Politici to řekli v povolební debatě České televize.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení