Opakuje se tak historie, kdy během takřka každého volebního období vedení města nakonec od zásadních změn ustoupilo? Nebo se voličům skýtá naděje, že se vylepšení areálu nyní skutečně dočkají…

Jako v každém volebním období i nyní politici slibují, že jednat se bude dál. V zásadě existují dvě cesty. Buď areál zvelebí město, nebo někdo jiný. A pokud nádraží město neprodá, zbývá buď pronájem, nebo vlastní peněženka.
Nyní přichází ta nejdůležitější otázka: Co bude dál?

Podle starosty Dalibora Cardy (ČSSD) se dá předpokládat, že rada města v dohledné době vyhlásí záměr pronájmu areálu, což může i bez souhlasu zastupitelů, neboť pronájem je jen v její kompetenci. „A to za podmínek, které byly nyní také předloženy zastupitelstvu. To k nim nevzneslo žádné výhrady," řekl starosta s dodatkem: „A uvidí se."
V tuto chvíli lze totiž nějaký další vývoj jen těžko předjímat. Není totiž vyloučeno, že město se bude muset s modernizací a úpravami nádraží nakonec popasovat tak jako tak. To by se mohlo stát i ve chvíli, kdy by se záměr prodeje i prodej vyhlásily, ale nenašel by se kupec. Nebo by nenabídl tolik

Hlavním zastáncem prodeje areálu byla ČSSD. Starosta Dalibor Carda už dříve několikrát avizoval, že cesta prodeje či dlouhodobého pronájmu je pro Krumlov z hlediska financí nejšetrnější. Pro prodej či pro jeho podpoření se pak vyslovily i opoziční ODS A KSČM.

Naopak ponechání a modernizaci ve vlastní režii prosazovala krumlovská TOP 09. Ta by teď měla nyní teoreticky slavit vítězství. Jak argumentuje Tomáš Novák, předseda krumlovské TOP 09:
„Preferujeme variantu rekonstrukce autobusového nádraží prostřednictvím některé z městských společností, tedy Českokrumlovského rozvojového fondu nebo služeb města. Varianty prodeje i dlouhodobého pronájmu jinému subjektu jsou pro nás z několika důvodů neakceptovatelné a obsahují dle našeho názoru mnoho rizik." TOP 09 se opírá o studii, kterou zpracoval ekonom a analytik Jan Kysela. Podle něj by se hodnota majetku města v areálu autobusového nádraží měla pohybovat kolem dvaceti pěti milionů korun. A například do rekonstrukce investovaných 27 milionů by se mělo  do deseti let vrátit. Areál by pak mohl městu ještě každoročně generovat třímilionový zisk.

Znalecký posudek nemovitosti, který si město nechalo vypracovat, ocenil autobusové nádraží na zhruba 22 milionů korun.
Naopak dlouhodobý pronájem preferuje například radní Josef Hermann (KDU-ČSL). Ten připouští, že by se modernizace a zvelebení nádraží tímto způsobem vyřešit dalo, ovšem s tím, že tomu by měla odpovídat i doba pronájmu. Podle Hermanna řádově po dobu třiceti let.