Více než 3700 lidí v 552 lodích odbavila v končící sezoně plavební komora v Českém Vrbném. Ač byl provoz po řece mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou i kvůli vlně veder o něco slabší než v minulých letech, podle Jana Flíčka z Povodí Vltavy lze mnohem větší šrumec na řece čekat co nevidět.

Za rok touto dobou totiž Ředitelství vodních cest (ŘVC) dokončí stavbu plavební komory na jezu Hněvkovice u Týna nad Vltavou, která tvoří poslední překážku souvislé plavby z Českých Budějovic na Orlík. „Očekáváme, že hned v následující sezoně 2017 se intenzita dopravy po Vltavě značně zvýší. Už se na to těšíme," poznamenal Jan Flíček, zástupce ředitele závodu Horní Vltava státního podniku Povodí Vltavy.

Podobně hovořil i zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský. „Očekáváme, že zájem o plavbu do Budějovic a Hluboké rapidně vzroste, protože bude možné plout na téměř 100 kilometrech vodní cesty a řada lodí nyní zakotvených na Orlíku vyrazí směrem na jih," řekl Jan Bukovský.

Překážkou na cestě po řece ale dál zůstává více než sto let starý Železný most v Týně nad Vltavou. Ten se klene nad hladinou řeky níže než všechna další přemostění, a tak pod ním nepodjedou plavidla vyšší než tři metry. Město, jemuž most patří, proto s ŘVC musí vyřešit otázku, zda most přestěhovat, nebo pozměnit tak, aby se jeho polovina dala při průjezdu lodí zdvihnout.

„Žádná konkrétní jednání se zástupci ŘVC o dalším postupu se nyní neuskutečnila, sejít bychom se měli snad nyní v říjnu," řekl starosta Týna Milan Šnorek.

Více čtěte ve čtvrtečním vydání Českobudějovického deníku