Vyplývá to z matematického modelu dopravního zatížení města, který si magistrát nechal zpracovat. I tímto dokumentem chce při dnešním jednání František Konečný přesvědčovat zástupce Správy a údržby silnic Jihočeského kraje (SÚS), že uzavření mostu není dobrý nápad.

Most přes Vltavu, který spojuje frekventované ulice Na Dlouhé louce a Mánesova s příjezdem od Českého Krumlova a Kaplice, obsadí dělníci zřejmě už koncem dubna. Investorem bude právě SÚS. Ředitel organizace Jan Štícha už dříve naznačil, že po dobu 75 dní trvající opravy je jednou ze zvažovaných variant úplná uzavírka mostu na dobu asi šesti týdnů s tím, že by sem mohly složky integrovaného záchranného systému a autobusy. „Druhou možností je nechat po celou dobu průjezdné dva pruhy, které by ale byly zúžené na 2,6 metru," řekl Jan Štícha s tím, že v tomto případě lze čekat obtíže při průjezdu rozměrnějších vozidel. I zablokování příjezdu od Krumlova, neboť hned za nájezdem na Mánesovu třídu ve směru od Krumlova by se provoz zúžil do jednoho pruhu.

František Konečný chce ale za každou cenu prosadit, aby most zůstal alespoň částečně průjezdný.

Uzavřít most? Nejlépe v noci

Když úplnou uzavírku, tak jedině o víkendu. A nejlépe v nočních hodinách. S takovou vizí dnes půjde náměstek českobudějovického primátora František Konečný na jednání, které by mělo rozklíčovat, jak budou po dobu 75 dní trvající rekonstrukce frekventovaného mostu na Mánesově třídě vyřešeny dopravní poměry v této lokalitě.

„Pokud bychom most úplně uzavřeli, zkolabuje doprava v celém městě. Intenzita provozu výrazně vzroste v ulicích Na Dlouhé louce, Na Sadech, ale také v Husově třídě, na Strakonické nebo Lidické," popsal František Konečný zjištění vyplývající z matematického modelu, který předvídá, jak by úplná uzavírka Litvínovického mostu spojujícího Dlouhou louku a Mánesovu třídu ovlivnila provoz ve městě.

Jan Štícha, ředitel Správy a údržby silnic Jihočeského kraje (SÚS), která je investorem opravy mostu, by ovšem preferoval úplnou uzavírku mostu zhruba na šest týdnů. Argumentuje tím, že i kdyby zůstal zachován obousměrný provoz, pak jen dvěma zúženými jízdními pruhy, což by průjezdnost mostu stejně významně omezilo. Navíc ve směru od Krumlova by auta stála v nekonečných frontách.

„Matematický model dopravní zátěže už jsem viděl, má reálný podklad, ale podle mě nezachycuje úplně všechny situace, které mohou nastat," zmínil ve středu Jan Štícha. Doplnil, že své postoje si obě strany vyjasní při dnešní schůzce. Nicméně všichni se shodují, že dobrat se k dobrému řešení situace ani není možné. „Musíme vybrat co nejméně škodlivou variantu," shrnul František Konečný.