Pro cyklisty není nová situace v těchto místech úplně ideální. „Je to tam pořád moc frekventované a bojím se tam, proto radši volím cyklostezky a menší silnice. Chodník až jako poslední možnost," komentuje situaci na Husovce Mirka Kovaříková.

V Husově třídě jsou cyklisté nyní, obrazně řečeno, ve dvojím ohni. Vozidla je míjejí zprava i zleva. Podle Lukáše Bajta, českobudějovického cyklokoordinátora, je nové uspořádání dobré hlavně pro auta. „Ale pro cyklisty to moc dobře vymyšleno není," myslí si Lukáš Bajt.

Dříve se totiž kolaři mohli držet u obrubníku a díky tomu mít klid alespoň z jedné strany. Nyní už jezdit vpravo při okraji obrubníku nemohou, protože pravý jízdní pruh u okraje vozovky je vyhrazený jen hromadné dopravě. I přesto do něj nyní někteří řidiči automobilů zajíždějí.

A podobné je to při vjezdu na Pražskou třídu z Husovy. Kvůli stavebním změnám a novému uspořádání signalizace vjíždějí na zelenou do Pražské třídy najednou vozidla z Husovy třídy i z ulice Na Sadech. Oba směry tak sice mají vyhrazený jeden pruh, ale pro cyklisty, kteří musejí jet uprostřed, to znamená další ošemetnou situaci.

Na nové uspořádání Husovy třídy si už dvanáct dní musejí zvykat nejen řidiči, ale také chodci i když pro ně jde spíše o ulehčení.

Na Husově třídě totiž u křižovatky s ulicí Jaroslava Haška přibyly volitelně řízené semafory, které jim umožňují bezpečnější přecházení frekventované silnice. „Ten semafor tam byl opravdu potřeba," říká devatenáctiletý Zdeněk Kápl z Českých Budějovic. „Dřív totiž museli chodci nejprve nakročit do silnice, aby jim vůbec někdo zastavil," popisuje.

Řidiči si ale musejí zvykat také na to, že jeden pruh na Husově třídě ve směru do centra patří od zastávky U Zelené ratolesti výhradně vozům městské hromadné dopravy. Do tohoto červeně označeného pruhu mohou vjíždět automobily pouze v případě nouze. „Je to vymezený prostor jen pro vozy MHD, běžný řidič v autě do něj může vjet jedině, pokud by v jeho pruhu byla nějaká překážka či v případě nouze," upozorňuje tiskový mluvčí jihočeské policie Milan Bajcura.

Stejně tak musí řidiči zpozornět i před křižovatkou na Mariánském náměstí na Pražské třídě. Z pravého pruhu se totiž dosud dalo odbočovat pouze na Husovu třídu. Nyní ale pruh umožňuje autobusům jet v tomto pruhu i rovně. Mnozí řidiči se však nechávají novým značením v pravém jízdním pruhu zmást a volí také směr na Sady. Jenže se dostanou do vyhrazeného pruhu pro autobusy. „Řidičům za to hrozí pokuta až dva tisíce korun," varuje mluvčí Milan Bajcura.

Pokud už řidič vjede do vyhrazeného pruhu pro autobusy, měl by se snažit odsud co nejrychleji zmizet. „Stává se, že do tohoto pruhu některý řidič vjede. Pak by se ale měl řídit světelnými ukazateli pro autobusy, tedy bílými čočkami na světelné signalizaci. Jinak se stane, že třeba na křižovatce zablokuje autobus, který by jinak mohl v klidu jet," říká Radek Filip, mluvčí budějovického Dopravního podniku. Dvě rozsvícené čočky na tomto semaforu v horní řadě znamenají stůj, rozsvícená spodní čočka a některá z horní řady znamená jeď v naznačeném směru. „Řidiči automobilů si na tuhle změnu ve značení budou muset zvyknout," dodává.