Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novou zeď u Lužnice v Táboře už kdosi posprejoval

Tábor - Protipovodňová stavba v Táboře je v cíli. Město ji do 19. března převezme se závadami, tou má být už jen nedokončená oprava Lužnické ulice, kde firma ještě položí tichý asfalt. 

10.3.2015 1
SDÍLEJ:

Stavba protipovodňové zdi v Táboře je u konce. Foto: Archiv MěÚ Tábor

ALENA ŠATROVÁ

Tábor – Do čtvrtka dvanáctého bude hotová, do dalšího čtvrtka už bude města, nikoli stavební firmy. Jde o protipovodňovou zeď v Lužnické ulici, kterou město od zhotovitele převezme se závadou.
„Přebereme ji s respektovanou závadou, neboť ještě nebude hotová silnice," vysvětlil starosta Jiří Fišer.
Stavební firma se na místo vrátí až s teplejším počasím. „Na položení tichého asfaltu je potřeba, aby bylo minimálně deset stupňů nad nulou," upřesnil šéf odboru investic Karel Hotový s tím, že tato povrchová úprava vozovky, již si vyžádali obyvatelé Lužnické ulice, vyjde kolem tří milionů korun. Město má ale příslib dotace ve výši 60 procent nákladů.
Silnice má být uzavřena jen na nezbytně nutnou dobu. „Předpokládám, že se silnicí začneme v polovině dubna, ale o uzavírce zatím jednáme. 
Z hlediska bezpečnosti i kvality by bylo lepší pracovat za úplné uzavírky, ale jde to udělat i nadvakrát. Na pokládku by nám měl stačit zhruba týden a týden předtím na frézování. To bychom ale dělali za provozu," dodává k poslední činnosti v ulici stavbyvedoucí Zbyněk Hořejší.


Parametry:
Předání díla: 9. 3. 2015
Cena: 71,75 milionu
Sankce za nesplněný termín:
0,05% z ceny díla/1 den
Spolufinancování: EU a Státní
fond ŽP, 10% ceny Tábor
Parametry zdi: do 1,1 metru
nad terénem, kilometr dlouhá
Délka stavby: 528 dní

Stavebně už by firmu nemělo nic překvapit ani zdržet. Harmonogram se již posunul o čtyři týdny, ze 16. února na 19. března. Nyní už zbývají jen poslední maličkosti. Například nátěr na šedivý beton, který již někdo stihl posprejovat. 

Speciální povrchová úprava umožní barvy lépe odstranit z šedivé plochy. „Určitě se mi nelíbí, že ze silnice zůstala zeď betonová, vypadá pak jako nehotová," míní Alena Máchová, která v ulici bydlí. Jenže konečnou podobu protipovodňová stěna ani zeleň již nezmění, a to ani po nátěru zdi proti sprejům. „Nyní pomalovaná místa obrousíme a pak hned natřeme. Měnit se ale nebude," dodává Karel Hotový s tím, že požadavek památkářů na obložení kamenem se týkal jen strany od vody.
„Všechno podstatné je hotové, už by nás nemělo nic zaskočit. Posun v termínu si vyžádala zima a když byla vysoká voda, nedalo se pracovat," vysvětluje stavbyvedoucí posun v harmonogramu práce. Pak na nátlak radnice museli zajistit víc dělníků a skluz co nejvíce dohánět.

Autor: Alena Šatrová

10.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT