Nezapomenutelné zážitky si odnášeli například návštěvníci sobotního koncertu fenomenálního izraelského kontrabasisty Adama Ben Ezry nebo legendárního slovenského klavíristy a hráče na Harmondky Mariána Vargy. Čtenáři se také mohli setkat třeba v kavárně U Vykulené sovy s charismatickým spisovatelem Philem Shoenfeltem.

Mezi vystupujícími byli ale i začínající umělci, jako třeba talentovaná šestnáctiletá Tereza Krejčí z Českých Budějovic, která v sobotu vystoupila  na nádvoří Prácheňského muzea. Po jejím koncertě se nechtělo věřit, že hraje na kytaru a zpívá teprve tři roky. „Od sedmi let jsem hrála na zobcovou flétnu a pak na klarinet. Ale zpívat jsem začala až s kytarou, a to spíš proto, že mě k tomu přemluvil učitel," svěřila se Tereza Krejčí. V Písku vystupovala na veřejnosti teprve podruhé. Poprvé to bylo v českobudějovické Slávii před tři sta lidmi.

Návštěvníci festivalu se mimo jiné mohli seznámit také     s možnostmi terapie hudbou. Na parkánech jim byli k dispozici Jan Pilarčík a Šárka Přibylová z Českých Budějovic. Zahrát na buben si  s nimi vyzkoušel i Zdeněk Bolek, který se svěřil: „Zatím jsem bubnoval akorát prsty na stole v hospodě. Tady jsem si to vyzkoušel poprvé. Jsem z toho trochu rozčarovaný."

Podle Jana Pilarčíka je přístup lidí individuální. „Někdo se nebojí, párkrát do toho udeří a funguje to a když se pak  sehraje s ostatními, je to ono. Pokud má ale hraní na jednotlivé nástroje působit terapeuticky, je potřeba mít správné vedení. Jde o to, aby to nepodporovalo daný problém, který je třeba odstranit," dodal Jan Pilarčík, který se zabývá africkými rytmy. Studoval je při měsíčním pobyt u v Africe.