Jakou hranici v počtu lidí byste chtěli překonat?
Líbilo by se nám, kdyby se posunula k patnácti tisícům návštěvníků  za sezonu.

Je to reálné?

Co se týče kapacity koupaliště, tak ano. Všechno bude samozřejmě ale záležet na počasí.

Hlavní novinkou sezony má být změna zázemí občerstvení. Mobilní maringotku nahradí, jak avizoval starosta Zdeněk Herout, pevná stavba.

Na letošek se to už nestihne.  Změnou různých zákonů nastaly problémy, které jsme nepředpokládali. Máme zpracovanou projektovou dokumentaci a  prakticky všechno připraveno, ale dokládáním dalších potřebných dokumentů pro stavební povolení se to zdrželo a už by se budova nestihla postavit do zahájení sezony. Proto  jsme se s provozovatelem občerstvení dohodli na tom, že ještě tuto sezonu „odjede"  v těchto provizorních podmínkách  a stavbu, kterou bude i financovat,  zahájí okamžitě po ukončení provozu.

Pevná stavba pro občerstvení je nutnost kvůli zákonu?
To ne, ale je součástí dohody, kterou jsme uzavřeli s provozovatelem. Byla to podmínka výběrového řízení. Druhá věc je ta, že prozatím fungujeme, co se občerstvení týče, v provizorních podmínkách. Nachází se tam mobilní  občerstvení, které samozřejmě splňuje veškeré předpisy,  které  musí. Nicméně není to plnohodnotné občerstvení, které bychom si představili my i město. Chtěli bychom zázemí pro občerstvení, které bude na vyšší úrovni, pevnou stavbu.

Žádná větší novinka tedy milevské koupaliště letos nečeká?

Pro letošek ne. Jedinou novinkou je, že se tu uskutečnily rekonstrukční práce, a nejvýznamnější, která by mohla být vidět na první pohled, je to, že jsou vyměněné nerezové věci.

To je docela brzy, po třech letech provozu…
Je to v rámci reklamačního řízení. Nenahlížel jsem do projektové dokumentace, převzali jsme to jako hotovou věc, ale pravděpodobně tam dodavatelská firma špatně zvolila materiál na zábradlí u bazénů. Chemikálie, které používáme na čištění vody, evidentně nevyhovovaly materiálu zábradlí. Tomu současnému by měla chemická stálost už vyhovovat.



Kolik provoz koupaliště vůbec stojí?
Záleží na sezoně,  návštěvnosti a počasí. Když je počasí hodně špatné a nebo naopak hodně dobré, tak je provoz o to nákladnější. V každém případě průměrná nákladová položka se pohybuje okolo 700 až 750 tisíc korun, což jsou běžné náklady u otevřeného koupaliště.

Je pro vás konkurencí koupaliště ve Zvíkovském Podhradí? Ovlivňuje vaši návštěvnost?
Samozřejmě konkurence to je, ale že bychom si evidentně přetahovali klientelu, to si myslím, že ne. Nikdo lidi nenutí, aby chodili k nám a do Zvíkovského Podhradí. Myslím si, že co se ceny týče, zvíkovskému koupališti silně konkurujeme. Pokud jde o kvalitu a čistotu vody, to musí posoudit zákazníci.


Chystáte na léto speciální akce na koupališti, nebo to bude záležitostí provozovatele občerstvení?
Letní akce, jako byly plážové diskotéky nebo hudba  k poslechu, jsou privilegia, na kterých jsme se domluvili s provozovatelem občerstvení. I pro letošek mu to taktéž ponecháme.

Do akcí se zapojujeme tím způsobem, že třeba Pohádkový les startuje v prostoru areálu, nebo tím, že účastníci Kolečkového dne mohou využít jeden vstup na koupaliště zdarma.

Návštěvnost
rok 2011 – 5643
rok 2012 – 10 095
rok 2013 – 10 324
Zdroj: SPOS Milevsko