Postavit připojovací pruh u benzinky Shell, omezit hlukovou zátěž a zajistit delší životnost Šrámkova mostu. To jsou tři důvody, které vedly odbor dopravy Městského úřadu v Písku k vypracování návrhu na snížení rychlosti na průtahu Pískem z 80 na 60 kilometrů v hodině.
Jenže plán narazil už v komisi zastupitelstva pro infrastrukturu a dopravu. Ta je jednoznačně pro zachování osmdesátky. Podobně se vyjadřovali i čtenáři Píseckého deníku na facebooku.
„Lidé chtějí osmdesátku, nechápu, proč tomu tak je. Vždyť jde o městskou komunikaci," podivoval se místostarosta města Vojtěch Bubník, který je jednoznačně pro snížení rychlosti.
Zastupitelé nakonec vůbec
o návrhu nejednali. „Problémem se nejprve bude zabývat tříčlenná expertní skupina, která se zaměří hlavně na připojovací pruh u pumpy Shell," vysvětlil starosta města Ondřej Veselý.
Písecký deník oslovil některé zastupitele, kteří budou o návrhu snížení rychlosti na průtahu městem rozhodovat, s otázkou: Jste pro zachování nebo snížení povolené rychlosti na 60 kilometrů v hodině?
Vojtěch Bubník (VPM): Určitě pro snížení. Ze třech důvodů: Jde o městkou komunikaci, rozumní řidiči tam stejně nejezdí osmdesátkou. Druhým je snížení hlučnosti a třetím je potřeba vybudovat připojovací pruh.
Ondřej Veselý (ČSSD): Já jsem hlavně pro to, aby tam vznikl připojovací pruh u benzinové stanice Shell. A místo tak bylo bezpečnější. Pokud nebude nutné snižovat kvůli tomu rychlost, tak bych byl pro zachování osmdesátky.
Miroslav Sládek (ODS): Problematiku napojovacího pruhu je potřeba dokončit. Město se v minulosti neúspěšně pokoušelo udělat tři čtyři návrhy. Kompromis by byl snížit v jednom pruhu rychlost na šedesát a umožnit tak bezpečné najetí a vyjetí. A v druhém nechat osmdesátku.
Josef Knot (TOP09): Má to rub i líc. Rub je v tom, že když se jezdí osmdesátkou, působí to hluk a vibrace na mostě. Osobně patřím spíš mezi řidiče, kteří by tam uvítali osmdesátku.