Letos v únoru stát nařídil, že kauzu motocentra, ke kterému by nikdo zprovozněním D3 neodbočil, musí ŘSD dořešit max. do 31. ledna 2016. Prioritou je nové napojení na silnici, ŘSD se zabývá variantou vedení přes Měšice a louku k centru, ale naráží na odpor místních lidí.

Stavebník – Ředitelství silnic a dálnic ŘSD v tomto duchu pracuje na stavebním řízení. „Chtěli bychom z toho 1,5 kilometru dlouhého úseku, na kterém jsme rozhodnutím soudu přišli o platné stavební povolení, vyjmout 500 metrů před objektem motocentra. Na zbylý kilometr pak získat nové stavební povolení, abychom ho dostavěli a nedošlo tak k jeho znehodnocení," naznačila postup v kauze motocentra a pneuservisu bratrů Bratránkových správkyně stavby ze strany ŘSD Irena Hísková.

Do jejich stavebního řízení se může přihlásit kdokoli, tedy jak majitelé provozovny, tak například město, které prosazuje myšlenku zachování původního táborského obchvatu, a tudíž jeho nezpoplatnění.

„Mám informaci, že náš požadavek není tak zcestný, jen jde o to najít dobrou vůli. Také ale vím, že žádat je možné cokoli, jen to musí mít reálný fundament," naznačil starosta Jiří Fišer. Jde totiž o veřejně prospěšnou stavbu.

Zastupitelka Michaela Petrová z Jinak! by ale na stát přitlačila víc. Klidně by tímto táborským požadavkem podmínila dostavbu zmíněného úseku, který stále není dálnicí. V této věci pošle ministerstvu dopravy petici. „Je na ní bezmála 2500 podpisů. Chceme, aby úsek byl rychlostní komunikací a ne dálnicí, tím by se vyřešilo i motocentrum." Čekaničtí pak věří, že by se jim ulevilo od dopravy.