Mária Čejková z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu upřesnila, že silničáři nejdříve znovu opraví jeden z úseků silnice, které rekonstruovali už vloni. Ovšem špatně. „Pak přijdou na řadu dosud neopravené části silnice. Hotovo by mělo být do konce května," doplnila Mária Čejková. Podobně jako v loňském roce se oprava silnice rozdělí do několika částí. V každém úseku silničáři opraví nejprve jeden pruh, aby ve druhém mohly kyvadlově projíždět automobily.

„Doufám, že autobusy nebudou nabírat moc velká zpoždění, loni na podzim se to stávalo. Musela jsem počítat s tím, že do práce dorazím později," řekla Lenka Zdráhalová z Třeboně, která pravidelně dojíždí do Českých Budějovic právě přes Lišov. 

Opravy silnice v Lišově má na starosti Ředitelství silnic a dálnic. Do nových vozovek ale investuje také Jihočeský kraj. Dělníky vyšle na stovky kilometrů silnic. V plánu je oprava celkem 510 kilometrů komunikací druhé a třetí třídy, v okrese to bude celkem 18 úseků dlouhých 52 kilometrů. „Pokud by se nám dařilo pokračovat tímto tempem, tak bychom za 10 let mohli zmodernizovat veškeré krajské komunikace," naznačil krajský radní pro dopravu Antonín Krák.

Na některých místech okresu se ještě pracovat nezačalo, jinde už jsou ale práce na silnici u konce. „Už minulý týden byla vozovka v Olešníku hotová. Je to nádhera, my k tomu uděláme ještě chodníky, takže obec bude jako nová. Řekl bych, že to zvládli dobře a v termínu," pochvaluje si například starosta Olešníku Jaroslav Pavlica. „Opravy nám naštěstí život moc nezkomplikovaly, byla tu možná objížďka. Dohodli jsme se spolu se státním podnikem Diamo, že bychom mohli využívat silnice, po kterých jezdí nákladní vozy, které tu převáží jíl a rekultivační materiál do bývalých kalojemů po těžbě uranu. Kraj to odsouhlasil, takže obyvatelé Olešníka mohli jezdit tudy," vysvětlil starosta.

To v Chrášťanech budou opravy silnice pokračovat až do 7. května. „Pracuje se zde už od 11. dubna, na silnici nám pokládají nový koberec. Na některých místech se odfrézují ty nejhorší části," popsal práce na vozovce v Chrášťanech tamní starosta Josef Vomáčka. Dodal, že práce na silnici si vyžádaly i uzavírky. Autobusy totiž stavbou projíždět mohou, ostatní řidiči ale musejí volit náhradní objízdné trasy, které se mění podle úseku, na kterém zrovna silničáři pracují. „Jsme rádi, že se do toho konečně pustili, protože tady byl opravdu hrozný tankodrom. To, že to s sebou přináší určitá omezení, s tím se musí počítat. Celou akci má na starosti kraj, obec Chrášťany s tím nemá nic společného," doplnil Josef Vomáčka.