Zde zejména profesionální šoféři ale často poukazují na to, že řidiči neznají pravidlo zipu. Zablokují levý jízdní pruh už daleko před okružní křižovatkou a ty, co jedou v pravém pruhu v místě, kde se silnice zužuje, do průběžného pruhu nechtějí pustit.

„Opakuje se to každý den, kdyby řidiči využívali i pravý pruh a pak všichni dodržovali pravidlo zipu, tak by zde byl provoz plynulejší. Takhle se tu každou chvíli stane nějaká nehoda. Nás už taky auto odrazilo a byla to rána. Navíc, když někdo potřebuje odbočit třeba do Skrýchova, tak se přes kolonu nedostane," popisuje řidič Antonín Ženata, který se hodně přimlouvá za to, aby policie situaci řešila.

Dopravní značka pro střídavé řazení. Zdroj: red

Jeho slova podporuje i majitel hradecké autoškoly Jakub Adam, podle kterého se řidiči do průběžného pruhu zařazují příliš brzy a ti, co jedou v pravém pruhu, mají pak problém se zařadit do průběžného, protože to lidé moc neznají. 

Pro střídavé řazení, tedy takzvaný zip, existuje podle majitele autoškoly Jakuba Adama i svislá dopravní značka. Připomíná ale, že ani řazení do zipu před kruhovým objezdem u Stavcentu ve finále výrazně neurychlí průjezd kruhem.

„Eliminuje však nebezpečné a vyhrocené situace. Například pro odbočení do Skrýchova by bylo vhodné v těchto místech dát vodorovné žluté zkřížené čáry, aby řidiči nestáli v křižovatce a neblokovali ji," doplnil Jakub Adam.

Svůj názor v diskusi na facebookové stránce Jindřichohradeckého deníku přidal i Libor Vondráček z Jindřichova Hradce: „Vidím to tak, že by město mělo začít jednat se soukromníky a zejména s Lidlem o odkupu pozemku a namísto estetických oprav by se mělo pokusit vytvořit zde dvouproudý kruháč. Zip ale jednoznačně považuji za hodný praktikování."

Podle zástupce vedoucího jindřichohradeckého dopravního inspektorátu Milana Urbance mají obecně Češi v rámci celé Evropy malé povědomí o zipování.

„Můžeme tam dělat kontroly, ale provoz je tam opravdu velký. Hodně řidičů vyjíždí z fabrik na výpadovce na Jarošov a mají problém se odsud dostat. Obecně je kruhová křižovatka u Stavcentu hodně přetížená i z ostatních směrů a záleží, jak tudy řidiči projíždějí, aby to bylo plynulejší. Pak stačí kamion a celé se to zbrzdí. Na dvouproudou kruhovou křižovatku zde není dost místa, takže nejlepším řešením by byl obchvat města, ale ten je, bohužel, v nedohlednu," uvedl Milan Urbanec.