Druhou stranou mince je vysoký počet nehod. Jen za minulý týden jich policisté řešili 79. Jihočeská policejní mluvčí Štěpánka Uhlířová řekla, že  to je o 32 víc než ve stejném období loňského roku.

„Nicméně vloni dvě osoby zemřely. Statistika z letošního roku tak vyznívá v porovnání s loňskem spíše pozitivně," dodala mluvčí s tím, že každou třináctou mají na svědomí řidiči pod vlivem alkoholu. Zranilo se při nich celkem 38 lidí. Tři těžce, ostatní lehce. 
Na majetku vznikla škoda téměř 4,8 milionu korun.

Nejvážnější nehoda se stala v pátek v podvečer mezi Kunžakem a Člunkem na Jindřichohradecku. Její jedinou účastnicí byla žena na motocyklu Kawasaki. Podle Štěpánky Uhlířové motorkářka zřejmě přecenila své schopnosti a doplatila na příliš rychlou jízdu. Při nájezdu 
do levotočivé zatáčky dostala smyk a skončila v příkopu.

„Zde upadla na levou stranu a následně tělem narazila do vzrostlého stromu. Utrpěla těžké zranění. Pod vlivem alkoholu v době nehody nebyla," popsala mluvčí.

Další nehoda s těžkým zraněním se stala v sobotu ráno
v Němčicích na Prachaticku, kde řidič VW Passat narazil 
do stromu. „Z dosavadního šetření vyplývá, že nehodu způsobil sám řidič, když nejspíše nepřizpůsobil rychlost  a přejel do protisměru, kde narazil do stromu vedle silnice. Policisté budou zjišťovat, zda byl pod vlivem alkoholu," poznamenala  Štěpánka Uhlířová.

Od 1. ledna do 6. října letošního roku eviduje jihočeská policie 3263 nehod. Při 47 umírali lidé.

Nejčastějšími příčinami jsou nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti v jízdě.

Na 246 nehod mají na svědomí řidiči pod vlivem alkoholu.

Následky
Mrtví - 54
Těžce zranění - 131
Lehce zranění - 1352

Mezi nejčastější příčiny nehod patří podle dopravních expertů nesprávný způsob jízdy a nepřiměřená rychlost. Krajský koordinátor BESIP Václav Kovář proto doporučuje, aby řidiči přizpůsobili jízdu svým schopnostem. Jinými slovy aby spěchali pomalu. Každý řidič si má vybírat takovou trasu, kterou dobře zvládne. Zbytečné riskování se nevyplácí, rychlou jízdou se dá možná ušetřit pár minut, v sázce je ale něco důležitějšího. Váš život.

„Je -li řeč o bezpečné jízdě, pak musí být jako její první podmínka vyřčena znalost pravidel silničního provozu. Objevují se stále nové předpisy, které by si měl každý řidič průběžně doplňovat a obnovovat. Ideální je účastnit 
se zdokonalovacích kurzů, které pořádají i autoškoly," doporučuje Václav Kovář.

Pokud chcete předejít zbytečným a nečekaným problémům na silnicích, věnujte pozornost technickému stavu auta. Toto doporučení se může jevit jako méně důležité, opak je však pravdou. „Stav auta přímo ovlivňuje řidičskou kondici. Třeba slabý světelný tok reflektorů starších vozidel má za následek neúměrné zatěžování zraku 
a dřívější nástup únavy. Starší auta navíc nemají posilovač řízení, který podstatně snižuje námahu při ovládání volantu," vysvětluje koordinátor s tím, že největší význam pro bezpečnou jízdu mají brzdy, hlavně na mokrém či zasněženém povrchu či náledí.