Nyní se většina provozovatelů stravovacích zařízení z Jindřichohradecka shoduje, že jsou tyto seznamy zbytečné.

„Pokud je mi známo, nikdo se na to neptal," říká generální manažer třeboňského hotelu Zlatá hvězda Petr Šot. Podle něho se ti, kteří intolerancí na některé potraviny trpí, vždy s obsluhou domluví. „Funguje to tak od nepaměti," míní.

Stejně situaci vidí i manažerka Hotelu Jelen v Nové Včelnici Lucie Řimnáčová.

„Většina lidí, kteří nějakou alergií trpí, jsou alergičtí na lepek a hned o tom informují. Bylo to tak ovšem i dřív. Jsou to většinou lidé, kteří se k nám vracejí, protože vědí, že jim tady něco vhodného připravíme," uvádí manažerka, podle níž jsou seznamy alergenů naprosto zbytečné.

Ani v Hotelu Jelen si tak za celý rok nikdo povinný dokument nevyžádal. „Ničemu to nepomohlo. Když někdo ví, že je alergický na vejce, tak se jednak zeptá a také si nebude dávat něco, v čem se dá tahle surovina předpokládat, třeba bramborový salát. Je to úplně absurdní," míní Lucie Řimnáčová.

Samotní hosté restaurací potvrzují, že se o alergeny v jídle nezajímají. „Nesleduji to. Je to pouze další zbytečnost. Hosté, kteří mají na něco alergii, se stejně raději zeptají. A v neposlední řadě většina restaurací neuvádí u jednotlivých pokrmů všechna čísla znázorňující jednotlivé alergeny," uvedl například Vlastimil Skuhra z Nové Olešné.

Navíc podle Lucie Řimnáčové se po povinných seznamech alergenů neptají ani kontroloři. „Ze začátku s tím strašili, ale nikdo se po seznamech u nás neptal," konstatovala.

Petra Lejtnarová