„Mostní ložisko chceme umístit u nového mostu. Zároveň to bude i jedna z prvních zajímavostí na nové cyklostezce, která v těchto místech bude začínat," naznačil starosta Boršova Jan Zeman. „Podařilo se nám získat i další části mostu, z jednoho kusu tak vznikne lampa veřejného osvětlení, která bude stát poblíž pomníku u mostu. Vybrané ocelové prvky z mostní konstrukce použijeme i při stavbě pergoly nové knihovny," doplnil starosta Boršova nad Vltavou.

Nový most by měl být hotový už na konci května, ale výluky spojené s revitalizací trati potrvají až do 29. června.

Na památku prý obec dostane i menší kusy mostu, na nichž jsou unikátní nýty, které vyrobila stejná kladenská firma, jež dodávala nýty třeba pro most v Sydney nebo pro známý zaoceánský parník Titanic. Podle starosty Jana Zemana by některé nýty mohly obci sloužit jako netradiční dárek pro významné hosty obce.

Železniční most přes řeku, který sloužil v Boršově nad Vltavou přes sto dvacet let, nahradí moderní přemostění. Pracovníci stavební firmy už tady budují nový most s jedním obloukem. Boršov tak sice přišel o jednu ze zajímavostí, ale nový most přinese nezanedbatelné výhody pro železniční dopravu i místní obyvatele. Po novém mostu totiž vlaky budou moci jezdit rychleji a zároveň méně hlučně. Další stavební práce čekají Boršovské v příštím roce. „Viadukt nedaleko budovaného mostu je velmi úzký, měl by být rozšířen, zároveň by zde měl vzniknout i nový chodník," doplnil boršovský místostarosta Miroslav Nejedlý.

Modernizace více než sto let staré trati z Českých Budějovic do Volar přinese rychlejší a bezpečnější cestování. Po opravách zvládnou vlaky ujet celou 94 kilometrů dlouhou cestu přibližně o půl hodiny rychleji. Rekonstrukce čeká nejen staré ocelové mosty, ale i nástupiště na nádražích a zastávkách. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Opravy na trati potrvají do 29. června.