První tichý asfalt v Táboře leží v Lužnické ulici u Lužnice, jejíž břeh lemuje protipovodňová stěna. Aby neztratil svou přednost, záleží na dodržení postupu čištění.

Celkem se nabízejí tři metody. Jedna si vystačí se smetákem, druhá k němu přidá vodu se saponátem a třetí používá k tomu určený speciální stroj. Kdyby ho chtěli pracovníci táborských technických služeb vidět v akci, museli by až na Slovensko. V Čechách ho zatím nikdo nepoužívá.

„Stroj si teď necháváme nacenit, během týdne bychom to snad mohli mít a pak si radní metodu čištění vyberou," upřesnil šéf odboru dopravy Jan Pávek. Doporučení dopravy i odboru investic Karla Hotového je saponát.

Důležité totiž je, aby se póry v asfaltu s gumovou pryží nezanášely nečistotou. Vymývání mýdlovou vodou je podle Jana Pávka také nejlevnější způsob. „Je doporučeno, aby se čistil alespoň dvakrát v roce, první termín budeme mít nejdřív na podzim, kolem listopadu," upřesnil ošetření novinky v Táboře Karel Hotový. Během podzimního a jarního „šamponování" se čistota tichého asfaltu bude udržovat běžným způsobem jako ostatní komunikace ve městě. Tedy smetákem zametacích strojů. 

„K tomu zvláštní stroje nepotřebujeme, vystačíme si s tím, co máme a během příštího týdne bychom silnici už smetli," vzkazuje občanům ulice jednatel technických služeb Zdeněk Novák s tím, že přílišná údržba s vodou by tichému asfaltu mohla spíš ublížit než prospět. Špína s vodou by totiž mohla fungovat podobně jako lepidlo.

„Jezdí se po něm moc dobře, je to opravdu znát a určitě by si tichý asfalt zasloužila Budějovická ulice, kde je provoz hodně silný a navíc tam lidé bydlí po obou stranách ulice," zamýšlí se nad dalším využitím technologické novinky Michal Fiala z Tábora.

Šéf odboru investic Karel Hotový o Budějovické zatím nemluví, ale z jejich strany dostane vedení města doporučení, aby se použil i v Údolní ulici, která na Lužnickou navazuje. „Bylo by to logické, ale rekonstrukce této ulice je ještě vzdálenou budoucností. Pokud by se schvalovala, pravděpodobně tichý asfalt navrhneme," potvrzuje. Upozorňuje však na fakt, že zatím tichému asfaltu položenému na silnicích do kopce nevyhovuje nákladní doprava, která ho pak trhá. Proto se jeho použití bude prověřovat.

Gumový povrch v Lužnické ulici si vyžádali občané. Využili příležitosti, kdy se tu po stavbě protipovodňové zdi musela kompletně zrekonstruovat silnice.