Loď, kterou záchranáři mohli pořídit díky štědrosti Jihočeského kraje a jedné významné nadace, nenahradí žádné z již sloužících plavidel vodní záchranné služby, ale dosavadní flotilu doplní.

„Obdobná loď s kajutou už byla potřeba," potvrdil Milan Bukáček. „Často vyjíždíme zachraňovat lidi z vodní hladiny za silné bouřky, kdy kolem nás šlehají blesky, anebo za krupobití. To pak mnohdy ani nevidíme, kam jedeme. Díky kajutě tedy budeme ve větším bezpečí," doplnil šéf vodních záchranářů.

Neopomněl dodat, že větší komfort nové plavidlo zajistí i zachraňovaným lidem. „Když je třeba za deště převážíme ke břehu na otevřeném člunu, hrozí jim prochladnutí i poté, co je přikryjeme dekou. V kajutě budou hezky v suchu," porovnal Milan Bukáček.

Jeho kolega Jan Wimmer zdůraznil, že nové plavidlo, které pojme až deset osob, má i výkonnější motor než dosavadní čluny. „Dokáže vyvinout až osmdesátikilometrovou rychlost, což je oproti našim současným člunům nárůst asi o třetinu. Takže se na rozlehlé hladině Lipna k lidem v nesnázích anebo tonoucím dostaneme rychleji," vysvětlil Jan Wimmer. Dodal, že nový člun je také stabilnější a lépe se s ním na vodní hladině manévruje.

„Příště už by se také nemělo stát, že nám motor při zásahu vysadí. To už jsme zažili několikrát, přece jen s našimi menšími čluny jsme po Lipně najezdili tisíce kilometrů," dodal Milan Bukáček.

Do modernizace své flotily nebudou vodní záchranáři muset díky novému plavidlu v nejbližších letech výrazně investovat. Mají však spoustu dalších plánů, jejichž realizace se bez peněz neobejde.

„V Kyselově na druhé straně jezera, kde máme zatím provizorní zázemí v podobě garáží, bychom rádi vybudovali ještě molo a ošetřovnu. Často totiž zasahujeme nejen na vodě, ale i při úrazech cyklistů, a tak by se nám tam lepší zázemí hodilo," prozradil Milan Bukáček.