„Ve špičce to není nic příjemného, stezka se bude určitě hodit," těší se cyklista Vladimír Kourek, který jezdí z domova do práce po lávce přes nákladové nádraží, ale nevyhne se cestě po frekventovaných silnicích.

To by se mělo změnit již v prosinci, kdy bude hotová cyklistická spojnice mezi ulicemi Nádražní a Novohradská. Jak vysvětlil náměstek primátora Petr Holický, na ústí lávky ze Suchého Vrbného naváže přechod a cyklopřejezd Nádražní ulice a dál cyklisté bezpečně vlastním prostorem projedou Průmyslovou ulicí až k Novohradské.

„Postupně bude navazovat druhá etapa celou Alšovou ulicí až do parku u ulice Dukelská. Zároveň se bude pracovat na výstavbě lávky přes Mlýnskou stoku v Alešově ulici, což ale spadá do investic roku 2017. Součástí trasy bude i výstavba chodníků, ostrůvků, veřejného osvětlení, dopravního značení a dojde i na úpravu světelné signalizace. Celkové náklady budou téměř šest milionů korun," říká Petr Holický. V Průmyslové získají letos nový prostor i auta.

Cyklotrasa ESpojnice mezi Suchým Vrbným a centrem má sloužit k dopravě do zaměstnání, škol či za jinými službami. První etapa stavby má trvat od pondělí 26.9. do 30. 11. Během té doby vyroste 348 metrů cyklostezky.

Do Průmyslové zamíří auta se zpožděním

Měsíc funguje v novém režimu křižovatka českobudějovických ulic Nádražní a Žižkova. Zatímco chodci a cestující v MHD si již většinou zvyklí na radikální změny, řidiče ty největší teprve čekají. Přijdou ale oproti původnímu plánu s citelným zpožděním.

Plánované úpravy provozu, kdy bude pro běžnou dopravu zprůjezdněná Průmyslová ulice v celé délce, musejí totiž počkat na okamžik, kdy budou hotové stavební úpravy. Ty ovšem vázly především na jednáních s vlastníky potřebných pozemků. „Bude třeba rozšířit prostor křižovatky ulic Průmyslová a Dvořákova," vysvětlil náměstek primátora František Konečný s tím, že časový posun sice úpravy zpozdí, ale stavebníci by vše měli stihnout ještě letos.

Kromě budování nové světelné křižovatky se v Průmyslové nově objeví i cyklostezka, která spojí Suché Vrbné s centrem města. Právě na jejím vybudování, které nyní startuje, do jisté míry termín zprůjezdnění ulice závisí.

„Auta budou moci vyjíždět z Průmyslové na Nádražní, až bude realizována cyklostezka a světelná křižovatka Dvořákova Průmyslová. Práce na cyklostezce by měly trvat 60 dnů. Lze předpokládat, že průjezd z Průmyslové ulice na Nádražní bude pro běžné motoristy umožněn v listopadu tohoto roku," odhadoval František Konečný.

„Trochu mě štve, že to všechno neudělali najednou, při jednom omezení provozu, ale hlavně jen s jednou velkou změnou. Když spustili křižovatku v Nádražní, chvíli trvalo, než si všichni zvykli na semafory, za pár měsíců se něco podobného stane i za rohem," myslí si Martina Skalická, která se od počátku stavebních prací v takzvaném přednádražním prostoru snaží své cesty autem touto lokalitou omezit na minimum.

Zbývající fáze změn blízko nádražíPrůmyslová ulice bude otevřena pro všechny automobily, bude tedy možné snadno vyjet z parkoviště MERCURY přímo na Nádražní ulici. Průmyslovou ulicí již nejsou vedeny linky MHD k nádraží. Výměnou za to bude úsek Žižkovy třídy mezi Chelčického a Nádražní vyhrazen pouze pro vozidla MHD. Ta k nádraží nově najíždějí výhradně Žižkovou ulicí a dále díky nové světelné křižovatce mohou odbočovat do Nádražní ulice vpravo i vlevo.