Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusem na Nesyt? Pořád jen do čtyř

Hodonín - Přidat, nebo odmítnout? Takovou otázku řešili hodonínští zastupitelé při svém posledním zasedání. Obyvatelé místní části Nesyt totiž nejsou spokojení s rozvržením ani počtem spojů do centra města. Téměř padesátka z nich se proto podepsala pod petici.

26.6.2014
SDÍLEJ:

Zastávka autobusu v hodonínské místní části Nesyt.Foto: DENÍK/Petr Turek

Lidé požadovali upravit časy odjezdů šesti párů spojů autobusové dopravy a posílit ji o další čtyři linky. „Po konzultaci jsme došli k závěru, že by rozšíření tak, jak je v petici navrhováno, město vyšlo na zhruba pětadevadesát tisíc korun," sdělil vedoucí odboru dopravy a přestupků František Štěpánek.

Hodonínští radní voleným zástupcům přitom doporučili, aby s úpravou v jízdním řádu souhlasili, ale odmítli přidat další spoje. Někteří zastupitelé se však postavili na stranu lidí z Nesytu. „Pokud si obyvatelé města podají žádost na změnu časů, aby se mohli dostat k domovu, není co řešit. Měli bychom to odhlasovat tak, jak požadují," vyzvala kolegy Jana Gajošová (Šance pro Hodonín).

Jednu večerní linku chtěl k městské hromadné dopravě přidat Vítězslav Krabička (Změna). „Roční rozšíření jednoho spoje znamená pětadvacet tisíc korun. Poslední autobus z Nesytu do Hodonína jede v 16.05 a směrem na Nesyt v 15.45. Přimlouval bych se za to, abychom jeden odpolední spoj přidali," vyjádřil se Krabička.

Štěpánek však vysvětlil, že náklady na jednu jízdu není možné stanovit tak, že se vydělí pětadevadesát tisíc korun čtyřmi. „Nevím, zda je takový prostý výpočet možný. Provozovateli vznikají ztrátové přejezdy, pokud nemá autobusy k dispozici. Když jsme počítali, kolik kilometrů čisté jízdy by se zákazníky projeli, vyšlo nám navýšení šest tisíc tři sta padesát ujetých kilometrů ročně. To při současných nákladech znamená zmíněných pětadevadesát tisíc korun. Navíc je třeba počítat s přestávkami řidičů a posílením linek provozovatelem tak, aby byl schopný jejich počet udržet. I proto jsme navrhli pouze upravit časy jízd," vysvětlil Štěpánek. Přesto se zastupitelé dohodli, že nechají do dalšího jednání provést novou kalkulaci.

Podle zakladatele podpisové akce, Vlastislava Provázka, jde lidem z Nesytu hlavně o upravení spojů. Za den jich totiž do této místní části ležící dva kilometry za městem jezdí pouze šest. „První autobus odjíždí až v šest ráno, což je pro spoustu lidí na nic. V tu dobu už totiž musí být v práci, proto chodí pěšky, jezdí na kolech nebo auty, pokud je mají. Následně jede bus v sedm pro školáky a pak až o čtvrt na jedenáct. Jenže to je dost pozdě, zvlášť v zimě když jde člověk od lékaře či z injekcí. Potom jedou tři spoje odpoledne," přiblížil před časem Provázek.

Problém nastává také v době, kdy se děti vrací z kroužků. Protože se už do okrajové části města autobusem nedostanou, musí často po svých. „Stejně jako lidé, kteří jedou na nákupy. Obchod zde nemáme. Kdyby šlo aspoň ranní autobus posunout na dřívější hodinu a odpolední na později, budeme vděční," vzkázal zastupitelům Provázek.

Autor: Zuzana Černá

26.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Zásah na setkání prezidenta Zemana s obyvateli Lipníku: policisté vtrhli do místnosti nad restaurací a muže, který zde pouštěl píseň Marty Kubišové Modlitba pro Martu, odvedli s tím, že se jedná o narušení veřejné akce.
4 26

Policejní prezidium: Zákrok v Lipníku byl oprávněný, hlasitost překročila zákon

Zvrat v miliardovém obchodu. Škodu Transportation má koupit PPF Petra Kellnera

Jeden z největších obchodů tohoto roku je nyní u konce. Plzeňskou Škodu Transportation podle čtyř zdrojů Hospodářských novin získá skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Informoval o tom server iHned.

AKTUALIZOVÁNO

Na mešitu v Egyptě zaútočili teroristé, zmařili životy nejméně 235 věřících

/VIDEA, FOTOGALERIE/ Při pátečním útoku na Sinajském poloostrově v Egyptě zemřelo přes 235 lidí, minimálně 130 osob je zraněno. Teroristé, spekuluje se o egyptské odnoži Al-Káidy, udeřili během modlitby, odpálili trhavinu a začali střílet. Jde o nejhorší teroristický útok v Egyptě za desítky let. Oblast útoku leží zcela mimo zóny turistického ruchu.

Pirát z Olomouce je ve vedení Sněmovny. Nesmím přibrat, usmívá se Pikal

/ROZHOVOR/ Místopředseda Pirátské strany Vojtěch Pikal z Olomouce byl také zvolen místopředsedou Poslanecké sněmovny.

Úsek Pražského okruhu získal kladné stanovisko EIA

Úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 v pátek získal kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA). Informovalo o tom ministerstvo životního prostředí. Úsek označovaný číslem 511 by se mohl začít v roce 2020.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT