Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bobová dráha v Němčičkách: pár dnů od drahého konce

Němčičky – Úředníci čekají, zda majitel bobové dráhy v Němčičkách požádá o dodatečné povolení stavby. Pokud ne, vrátí miliony korun.

9.7.2013
SDÍLEJ:

Bobová dráha v Němčičkách.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

Přibližně dva týdny dělí bobovou dráhu v Němčičkách od zbourání. Do té doby musí její majitel Petr Slezák požádat o dodatečné udělení stavebního povolení. V opačném případě vrátí evropskou dotaci třináct milionů korun. Slezák je zároveň starostou obce a předsedou oblastního sdružení ODS na Břeclavsku.

V pondělí se s ním redaktorům Břeclavského deníku spojit nepodařilo. V sms zprávě napsal, že je zaneprázdněn. „Zatím jsme žádost nedostali. Pokud se tak stane, stavebník musí dokládat všechny potřebné doklady. To poté může trvat i půl roku," sdělil Roman Pláteník, jenž je pověřený vedením stavebního úřadu ve Velkých Pavlovicích.

Ani poté však není jisté, že úřad povolení vydá. Slezák ale žádostí přeruší řízení o odstranění dráhy, která v Němčičkách stojí od roku 2010. „Bobovka" původně vznikla na územní souhlas. Ten ale vypršel, a úředníci tak dráhu zavřeli. Situace okolo adrenalinového areálu je komplikovaná. Zabýval nebo zabývá se jí státní zastupitelství, policie, krajský soud i stavební úřady.

Bourat? Pak tedy peníze musí zpět

Slezák získal dotaci od Regionálního operačního programu (ROP) Jihovýchod. Jeho představitelé podali kvůli možnému zneužití evropských peněz trestní oznámení na neznámého pachatele. Případ se přes Nejvyšší státní zastupitelství v Praze dostal ke krajským žalobcům v Brně.

„Bohužel bližší zprávu jsme dosud neobdrželi," poznamenala mluvčí ROP Jihovýchod Kateřina Dobešová při pondělním rozhovoru.

Bobová dráha je od úředního zákazu bez návštěvníků. „Z turistického pohledu je škoda, že je mimo provoz. Tvořili jsme ucelený areál, do něhož jezdí lidé. Mají tam ale asi dost svých problémů, o které se nestaráme," uvedl Jaroslav Stávek, předseda Sokolu, který v Němčičkách spravuje sjezdovku či koupaliště.

Zda se ještě někdo na dráze projede, je zatím nejasné. Vše se odvíjí od žádosti na dodatečné povolení. „Musíme s případným řešením dotace počkat na konečné usnesení úřadu. Do té doby nemáme oprávnění s tím něco dělat. Situaci pozorně sledujeme," vzkázala Dobešová.

Aby starosta dodržel podmínky k udělení dotace, musí dráhu provozovat pět let. Kvůli uzavření areálu se prodlouží o dobu, kdy zůstane dráha mimo přístup návštěvníků. V případě, že úřad rozhodne o zbourání, má ROP Jihovýchod podle Dobešové jedinou možnost: žádat peníze zpět.

Peníze po Slezákovi chtěl také Jiří Lhota, který byl při stavbě jedním z dodavatelů. Žádal po něm dohromady sedm milionů korun. Za ručení u půjčky a dodávku při stavbě. Starosta v dřívějším rozhovoru uvedl, že první částku měl pro věřitele připravenou, ale ten si ji v bance nevyzvedl. Druhou polovinu peněz má podle něj Lhota jako subdodavatel chtít po generálním dodavateli.

Autor: Lukáš Ivánek

9.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4 11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT