Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnský Aupark ignoruje územní plán, stavba se opět zdrží

Brno – V současné podobě je Aupark v rozporu s územním plánem a úřad městské části Brno-střed vyzval investora stavby, aby svůj návrh přepracoval. Vadí mu například, že plánovaná stavba zasahuje do vymezených ploch sloužících k oddechu nebo ignoruje trasu severojižního kolejového diametru.

5.3.2013
SDÍLEJ:

Vizualizace plánovaného projektu Aupark BrnoFoto: HB Reavis Group

Nové nákupní centrum má vyrůst vedle Vaňkovky na parkovišti u autobusového nádraží Zvonařka. Investor Auparku požádal o územní rozhodnutí loni v prosinci. Na konci ledna mu poslal odbor výstavby a územního rozvoje výzvu k doplnění. „Hlavní problém této stavby spočívá v rozporu návrhu s platným územním plánem. Především zasahuje do funkčních ploch. Pokud nebude opět schválená změna územního plánu, stavebník musí záměr podstatně přepracovat," upozornil mluvčí úřadu Roman Burián.

Hlavní výtky jsou tři. „Návrh nerespektuje hranice funkčních ploch sloužících k oddechu, zasahuje do plochy navržených komunikací, v Trnité ulici velmi podstatně, a ignoruje trasu severojižního kolejového diametru zapojeného do břeclavské trati," vyjmenovala Zdeňka Nováková z odboru výstavby a územního rozvoje. Ve výzvě dále úřad požaduje doplnění několika desítek dalších bodů.

Firma HB Reavis, která už několik nákupních center Aupark postavila například na Slovensku, se ohrožení svých stavebních plánů v Brně nebojí. „U takto rozsáhlých projektů je doplnění žádosti standardní věc. Očekáváme, že vyřízení potrvá asi tři až čtyři týdny. Zahájení stavby se kvůli tomu nijak zásadně neposune, ale přesné datum zatím neznáme, protože stavební povolení získáme nejdříve za několik měsíců," sdělil mluvčí společnosti Ladislav Pavlík. Podle původních plánů se měl Aupark otevřít už v roce 2011, ale investor termín kvůli krizi i administrativním komplikacím neustále posunuje.

Spolupracovník občanského sdružení Brnění Svatopluk Bartík považuje rozhodnutí úřadu za významné. „Jsem nadšený, že vedoucí odboru Bohumil Synek nejde ve šlépějích své předchůdkyně, která byla schopná povolit i atomový reaktor na náměstí Svobody, a postupuje v souladu s územním plánem," podotkl Bartík, který přípravu Auparku sleduje už několik let.

Na doplnění podkladů pro územní řízení má investor čas do 1. července. Podle Bartíka se to může protáhnout na několik měsíců a termín tak nemá šanci stihnout. "Ze Slovenska si firma HB Reavis přináší pověst, že se nějakým územním plánem, povoleními či legislativou a veřejným míněním příliš nemazlí. Očekávají, že se jim všude budou klanět," doplnil Bartík.

Autor: Petra Kozlanská

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Do dětských domovů loni přišlo přes patnáct set dětí. Jejich počet klesá pomalu

Do dětských domovů se loni dostalo 1559 dětí, kterým nebyly ještě ani tři roky. Počet v posledních letech klesá jen pomalu. Neubývá ani takzvaných kojeneckých ústavů. Zatím je zrušil jen Zlínský kraj. Vyplývá to z údajů Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR (ÚZIS). 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT