Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno zasáhne proti nelegálním výlepům plakátů

Brno – Nelegálně vylepené plakáty a graffiti v ulicích hyzdí město. „Je to nevkusné, je jimi počmáraný a polepený kdejaký dům v centru," postěžovala si třeba Marcela Procházková.

1.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Proti pořadatelům akcí, kteří plakáty na budovách a sloupech na černo vylepují, chce Brno zasáhnout. „Pošleme fakturu pořadateli akce, kde mu vyčíslíme bezdůvodné obohacení. Za to, že na ploše města propaguje svou akci, nám zaplatí profit, který z toho získal," nastínil řešení náměstek primátora Oliver Pospíšil.

Začít chtějí v nejbližších měsících. „Během měsíce května a června bychom opatření chtěli otestovat v menším měřítku a pak jej vyhodnotit," sdělil Pospíšil. Zkušenosti chtějí předat dalším institucím. Za čištění fasád od maleb sprejerů a od plakátů Brno ročně zaplatí 2,8 milionu korun.

Problém řeší i brněnský dopravní podnik. „U nás se jedná spíš o drobné samolepky. Za grafitti a vandalismus jsme ale loni zaplatili 4,5 milionu," sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Autor: Lucie Paseková

1.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn Deníku – středa 13. prosince 2017

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Salma Hayek
2 6

Chtěl sex i lesbické scény, ozvala se Salma Hayek, další oběť Weinsteina

Jídla v odpadcích ubude. Řetězce povinně pošlou neprodejné potraviny na charitu

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Ze 785 kilogramů potravin průměrného Čecha skončí ročně v odpadu až 200 kilo. Staří vyhazují méně jídla než mládež.

Praha slaví stříbrnou svatbu s UNESCO

/INFOGRAFIKA/ Před 25 lety se dostalo Praze mezinárodního uznání zápisem na Seznam světového dědictví UNESCO. Zařadila se tak například po bok kambodžského chrámového komplexu Angkor Vat, peruánského Machu Picchu, historického centra Říma nebo Yellow-stonského parku. Praha se spolu s historickým jádrem měst Telč a Český Krumlov stala první českou lokalitou zapsanou na tomto prestižním seznamu.

DOTYK.CZ

Bad Boy světové reklamy se vrátil. Oliviero Toscani je zpátky v Benettonu

Slavný tvůrce kontroverzních světových kampaní z 80. a 90. let se vrátil zpátky do firmy, která ho proslavila. Oliviero Toscani začíná opět vytvářet reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton. A hned první kampaň jakoby připomínala nedávnou českou kauzu.

Kam zajít na nejlepší svařák. A za kolik?

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Proklikejte si, kolik zaplatíte za dvě deci svařeného vína či punče na vánočních trzích na náměstích českých, moravských a slezských měst.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT