Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující čekají na břeclavském nádraží výluky a omezení. Půl roku

Břeclav - Přestavba železničního uzlu Břeclav míří do nejnáročnější fáze. Vlaky pojedou pomaleji, výluky potrvají od června až do prosince.

11.4.2014
SDÍLEJ:

Břeclavské nádraží - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

Z chystaných výluk a omezení, které v nejbližším půlroce přinese pokračující přestavba břeclavského železničního uzlu, má pramalou radost. Zdeňka Savarová jezdí z Brna do Břeclavi vlakem. K rodičům. Často i s bicyklem.

„Myslím si, že pro nás, co jezdíme vlakem i s kolem, je zvolený termín nešťastný. Břeclav se tváří jako brána do Lednicko-valtického areálu, ale když chystaná omezení nevymyslí chytře, tak to mnohé odradí," vyjádřila se Savarová, která ale jinak potřebu modernizace chápe.

Druhá etapa přestavby železničního uzlu Břeclav, která začala loni v březnu, se nyní dostala do jedné z nejnáročnějších fází. Ta přináší omezení jízdy vlaků. Už za měsíc ale bude ještě hůř.

„Současná fáze zahrnuje rekonstrukci hlavních staničních kolejí a několika výhybek. V červnu pak zahájíme fázi, která je z hlediska technologie a omezení dopravy nejkomplikovanější," potvrdil ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha.

Obnovované kolejiště se totiž bude nacházet mezi provozovanými kolejemi a doprava do stavební jámy bude možná pouze přes provizorní přejezdy. Cestující se proto budou muset smířit s řadou výluk. A také snížením rychlosti kolem staveniště.

„Výluky budou trvat v podstatě až do patnáctého prosince," řekl Prokop.

Rychlost se zvýší

Stavba s náklady 1,2 miliardy korun, kterou ze tří čtvrt zaplatí evropské peníze, má skončit právě v polovině prosince. Teprve poté pocítí cestující příznivé dopady obou etap rekonstrukce.

„Současný stav neumožňuje kvůli bezpečnosti jízdu vyšší než čtyřicetikilometrovou rychlostí. To znehodnocuje výhody modernizace sousedních úseků, po kterých mohou vlaky jezdit až sto šedesát kilometrů v hodině," objasnil před rokem v Břeclavi tehdejší náměstek Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Po dokončení se rychlost vlaků projíždějících stanicí zvýší na 130 kilometrů za hodinu, u vlaků s naklápěcími skříněmi pak až na 160 kilometrů. Do výhybek budou moci soupravy najíždět rychlostí 80 až 100 kilometrů za hodinu. „Zvýší se i propustnost stanice," doplnil Prokop.

Druhá etapa přestavby se týká zhruba 1,2 kilometru kolejiště. Zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. A také přes osmnáct kilometrů nového trakčního vedení. Zvýšit se má bezpečnost a spolehlivost provozu. Použití bezstykových kolejí se navíc projeví mnohem klidnější jízdou vlaků a tím i vyšším komfortem pro cestující.

Břeclav se navíc po Staré Pace stane teprve druhou stanicí v republice vybavenou nejmodernějším elektronickým zabezpečovacím zařízením třetí generace. Díky němu se bude stanice v budoucnu řídit dálkově z dispečerského stanoviště v Přerově.

„S dálkovou obsluhou se počítá zhruba do dvou let," upřesnil Prokop.

Druhá etapa rekonstrukce železničního uzlu navazuje v Břeclavi na již dokončenou první část. Ta mimo jiné zahrnovala modernizaci nástupišť i podchodu ve stanici.

Autor: Michal Šupálek, ČTK

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstavba v Praze. Ilustrační foto.
8

V Praze chybí byty. Stavby brzdí byrokracie

Jeroným Tejc
4 10

Tejc bude politickým náměstkem ministra Pelikána

Formanova zdravice po 50 letech a heroinoví Makedonci: nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 16. až 17. prosince 2017.

EU nám chce zakázat spálené jídlo. Souhlasíte?

Na otázku Deníku odpověděl Jan Maryška, redaktor dTestu, a Marie Nejedlá, vedoucí Centra podpory veřejného zdraví při Státním zdravotním ústavu.  

Zdravotních sester je málo, trápí je přesčasy

Fakultní nemocnice Hradec Králové nemá dostatek zdravotních sester. Problém odnášejí sestry, které v nemocnici pracují. Stěžují si hlavně na přesčasy, které jsou na hranici jejich možností. Za svou práci přitom nedostávají adekvátní odměnu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT