„Scházíme se pravidelně jednou měsíčně, abychom spolu plány oprav probrali," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Schůzky ale způsobují odklad plánovaných staveb. „Prioritní jsou totiž opravy dálnic, protože jde o páteř dopravního systému," uvedl mluvčí Rýdl.

Přednost pro dálnice

Doplatí na to například oprava silnice mezi Nosislaví a Židlochovicemi na Brněnsku. Trasu totiž používají řidiči jako objížďku při opravách na dálnici D2. Silnice přitom není v dobrém stavu. „Stav vozovky od autovrakoviště Nosislav po autoservis Březina v Židlochovicích zlobí naše obyvatele už velmi dlouho," posteskl si nosislavský starosta Pavel Fröhlich.

Také podle starosty Židlochovic Jana Vituly je rekonstrukce vytížené silnice velmi důležitá. „Úsek je poslední část cesty z Hustopečí na Břeclavsku do Rajhradu na Brněnsku, která ještě není opravená," vyzdvihl.

Ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar přitom nevylučuje, že by oprava proti původním plánům mohla začít až příští rok. Podle údajů na stránkách organizace se přitom počítalo se zahájením v dubnu letošního roku. „Záleží na ukončení oprav dálnice D2," uvedl Zouhar.

Podobně se v kraji odsouvá hned několik oprav silnic. Mezi nimi i ta, která se týká Hradecké ulice v Brně. Navazuje totiž na městský okruh, proto se odsouvá z původního dubna na letní měsíce. Brňan Lukáš Hlouch by přitom vítal, kdyby byla silnice opravená co nejdříve. „Od Kuřimi ke sjezdu za Řečkovicemi a na Pisárky je silnice dobrá, ale opravu by si  zasloužila dál k systému tunelů," myslí si řidič, který tuto trasu projíždí denně.

Další Brňan Jakub Fajt se ale obává omezení, které oprava způsobí. „Jde o hodně frekventovanou silnici, kde se určitě budou tvořit kolony. Obzvlášť ve špičce," myslí si Fajt.

Podle mluvčího ředitelství dálnic Rýdla by obecně bylo snazší při opravách uzavřít cesty úplně. „Stavby by byly levnější a rychlejší. Ale právě kvůli většímu komfortu řidičů se snažíme vždy zachovat alespoň částečný provoz," uvedl Rýdl.