Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loď Danaj půjde do Veselí. Má nového majitele

Strážnice – Je rozhodnuto. Strážnická výletní loď Danaj již má nového majitele. Stala se jím Hana Habartová z veselské společnosti CA Baťův kanál.

3.11.2012
SDÍLEJ:

Loď Danaj.Foto: DENÍK/Zuzana Černá

Přesto, že projednávání prodeje na strážnickém pondělním zastupitelstvu bylo opět plné emocí, zastupitelé prodej nakonec jednomyslně odsouhlasili.

„S nabídkou přišly dva podnikatelské subjekty, a to strážnická společnost Inkognito a veselská společnost CA Baťův kanál," sdělila kolegům ze zastupitelstva starostka Strážnice Renata Smutná. Nabídka ze Strážnice přitom činila čtyři sta devadesát tisíc.

Veselský podnik, který od roku 2001 loď provozuje, nabídl ještě o čtyřicet tisíc korun víc. Původně chtěla přitom za částku něco málo přes čtyři sta tisíc korun Danaj odkoupit Obecně prospěšná společnost Baťův kanál, zastoupená Vojtěchem Bártekem. „Nabídku jsem nakonec stáhl, protože jsem ze strany strážnických zastupitelů jako kupující necítil zájem," reagoval na své rozhodnutí Bártek.

Ze hry nakonec vypadla i strážnická společnost Inkognito, která podle svého zástupce Františka Kotka nevěděla například o tom, že CA Baťův kanál do lodi za dobu jejího provozování vložila kolem šesti set tisíc korun. Ty by si mohla nárokovat.

„Dodnes navíc neznáme vlastnické vztahy. Nevíme tedy, jestli loď patří Veselí nad Moravou, či Strážnici. 
Z tohoto důvodu jsme usoudili, že by pro nás byla investice velmi riziková," odůvodnil Kotek.

Veselí nad Moravou totiž 
v momentě, kdy se Strážnice rozhodla začít řešit prodej Danaje, přišlo s tím, že je spolumajitelem lodi. Podle právničky města Strážnice Hany Zabadalové ale neexistuje žádný důkaz, ze kterého lze usoudit, že loď je v podílovém spoluvlastnictví obou měst.

„Naopak existuje trojstranná smlouva z února roku 2001, ze které vyplývají prohlášení účastníků této smlouvy, a to města Veselí nad Moravou, které konstatuje, že je vlastníkem budovy, a prohlášením města Strážnice, které konstatuje, že je výlučným vlastníkem lodi Danaj. Toto vlastnické právo nebylo do tohoto dne rozporováno městem vlastnictví žádnou kvalifikovanou právní formou," poučila přítomné Zabadalová. Místostarosta Veselí nad Moravou Petr Kolář ale zase tvrdí, že když se před lety z projektu, na kterém se podílelo Veselí, Strážnice a Skalice, pořizovala loď i veselský přístav, Strážnice i Veselí loď nabyly společně.

„To, že se pak v dalších dokumentech postupovalo bez našeho města, je sice pravda, právě proto jsme ale požádali Strážnici o doložení smlouvy či usnesení, kterým by se převedl spoluvlastnický podíl z Veselí na Strážnici. Ve Veselí totiž nebyl. Strážnice nám potvrdila, že ani u nich se žádný takový dokument nenašel," vysvětlil Kolář 
s tím, že proto, aby v budoucnu nedošlo ke zpochybnění prodeje, navrhl, aby vznikla třístranná smlouva mezi oběma městy a novým majitelem. V jeho prospěch se pak Veselí vzdá svého spoluvlastnického podílu. S volbou Habartové je spokojen.

Přestože Inkognito nakonec od koupě lodi odstoupilo, s jejím novým majitelem chce do budoucna spolupracovat na rozvoji cestovního ruchu ve Strážnici.

„Zázemí Baťova kanálu ve Strážnici se řadí k těm nejhorším. Budeme rádi, když se vytvoří projekt, ve kterém bude mít město seriózního partnera, jenž bude zajišťovat služby a díky kterému se zvýší jejich kvalita," uvedl Kotek.

Ten doufá, že se s Habartovou domluví na pravidelném zajíždění Danaje do Strážnice a také jeho kotvení tam. „Čím víc místních podnikatelů se do rozšíření cestovního ruchu zapojí, tím to bude samozřejmě lepší," míní Kotek.

Nebrání se tomu ani Habartová. „Je to ve fázi domluvy a uvažujeme i o tom, že na vše uzavřeme smlouvy," řekla Habartová, která už informovala, že má připravené peníze na rekonstrukci lodi.

„Počítáme s plavbami mezi Veselím a Strážnicí, ale i směrem dolů, přes Petrov až k Výklopníku a do Skalice," uzavřela nová majitelka výletní lodi.

Autor: Zuzana Černá

3.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Alžběta II. a princ Philip slaví platinovou svatbu
2 7

Britská královna Alžběta II. a princ Philip oslaví zítra platinovou svatbu

Prezidentem by se stal Zeman. Volilo by jej 41,5 procenta. Druhý by byl Drahoš

Současný prezident Miloš Zeman by v prezidentské volbě nyní získal 41,5 procenta hlasů. Bývalého předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše by volilo 30,5 procenta lidí a textaře Michala Horáčka 16,5 procenta. Další kandidáti mají výrazný odstup. Na čtvrtém místě je bývalý premiér Mirek Topolánek se čtyřmi procenty.

Motorest u dálnice zřejmě vzplanul od komína. Škoda jde do desítek milionů

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Mohutný požár se obešel bez zranění – a podařilo se zabránit jeho rozšíření. To jsou zřejmě jediné příznivé zprávy spojené s řáděním plamenů, které v sobotu hodinu před polednem zachvátily restaurační provoz v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi a v Praze, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčoval hustý tým valící se ze střechy budovy postavené ve stylu koliby, jímž probleskovaly plameny. Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením. Škoda se odhaduje na 30 milionů korun.

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT