Důvod spotřeby je ale stále neznámý. Břeclavský deník o případu informoval již v polovině července.

„Od té doby jsem na Vodovody a Kanalizace (VaK) napsala nesouhlasný dopis řediteli. Žádala jsem o schůzku, odpověď mi však nepřišla. Nenastala vůbec žádná reakce, čekala jsem zbytečně," posteskla si Václavková při včerejším rozhovoru.

Podle svých slov do společnosti proto zavolala začátkem října, aby zjistila, jak se situace vyvíjí. Opět nic. „Volala jsem proto znovu v pondělí patnáctého a bylo mi řečeno, že mi pan ředitel odpověděl písemně. Nic mi přitom nedošlo," pokrčila žena rameny.

Vedení VaKu ale ve skutečnosti odpovědělo. Dopis sice přišel tuto středu, avšak s razítkem pátého října. Václavková má k dispozici rovněž naskenovanou verzi, kterou poskytla redaktorům Břeclavského deníku.

„Můj názor na Vámi reklamovaný problém je beze změn. Nezávisle na vedoucím střediska a na Ing. Javorské (ekonomická náměstkyně – pozn. red) jsem si před mou odpovědí, kterou jsem Vám již dříve poslal, vše osobně prověřil a dospěl jsem k závěru, že z naší strany nedošlo k žádnému pochybení," stojí ve zprávě, která je podepsaná jménem ředitele VaKu Janem Cabalou. Reakci ekonomické náměstkyně Javorské, s níž Václavková podle svých slov případ řešila, se ve čtvrtek získat nepodařilo. Má dovolenou.

Podle provozně-technického náměstka Zdeňka Adámka je možností, proč voda kohoutkem protekla, je více.

„Mohl ji někdo odčerpat, nebo kohoutek zůstal otevřený a podobně. Zjistit, jak byla voda odčerpána, je komplikované. Podobných případů je za rok několik desítek, většinou se ale zjistí, že voda skutečně protekla," uvedl Adámek.

Pokud ke stejnému zjištění došlo i v Bavorech, Václavková by jej přijala. Cítí však nezájem událost jakkoliv řešit. Žádost o schůzku vyšla na prázdno. Václavková nechala vodoměr otestovat už v létě a výsledek podle ní vyvrátil čerpání na černo i nenadálý únik.

„Kde voda skončila, se dodnes vypátrat nepodařilo. Více než sto kubíků v domě, kde zatím nebydlíme, je nesmysl. Jsme čtyřčlenná rodina se dvěma malými dětmi, které se koupou každý den a spotřebujeme sto kubíků," srovnávala Václavková.

Do Bavor teď proto s nejbližšími pravidelně jezdí, aby stav vodoměru kontrolovala. Po vybudování septiku ukazuje pět kubíků.

Advokátka Leona Hoštická při podobných peripetiích radí: „V případě nespokojenosti je nutné provést písemnou reklamaci vůči dodavateli vody, ve které budou uvedeny důvody reklamace. Pokud jste přesvědčení, že vodoměr neměří správně, je možné podat žádost o úřední přezkoušení správnosti vodoměru. Přezkoušení provádějí metrologické instituty a metrologická střediska."

„Co udělám dál? Nevím. Je tu i soudní cesta, ale do té se mi příliš jít nechce. Kdyby byla alespoň možnost, přešla bych k jiné společnosti," dodala žena.