Podle vedoucího dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jana Seitla bude zastávka Vědeckotechnický park na znamení. „Zastaví tam autobusy linky číslo 53 a noční spoje linky 99," upřesnil Seitl.

Dodal, že dopravní podnik tak reaguje na požadavky obyvatel, kteří pracují v okolí, i na projekt vymyšlený pro celou oblast technologické­ho parku.

Lidem, kteří tam jezdí ráno do práce, totiž vadí především špatná dostupnost. „Ze stanice Kolejní i Technologický park to mám daleko do budovy, kde pracuji. Teď to bude určitě být lepší," upřesnila Bílková.

Seitl doplnil, že autobusy stejnou trasou jezdily už dřív. Mezi zastávkami Kolejní a Technologický park ale nezastavovaly.

Lidé, kteří v technologickém parku pracují, se navíc potýkají s dalším problémem: přeplnými autobusy. „Zaměstnanci chodí do práce mezi sedmou a devátou. Po celou dobu jsou autobusy plné," upozornila už dřív mluvčí Jihomoravského inovačního centra, které sídlí v parku, Helena Továrková.

Druhá zastávka, kterou brněnský dopravní podnik letost otevřel, je v provozu už od dvaadvacátého listopadu poblíž nákupního centra Olympia. „Jde o stanici u vznikajícícho obchodního centra s názvem Modřice, Decathlon," informoval Seitl. Podle něj tam jednou za hodinu zajíždějí spoje linky číslo 78.

O tom, kolik nových zastávek dopravní podnik ročně otevře, rozhoduje aktuální situace. „Letos to jsou jen dvě, ale třeba v roce 2012 jsme jen na Kamechách otevřeli pět nových stanic. Snažíme se reagovat na změny, které se v Brně dějí," podotkl Seitl.

Vytvoření nové zastávky není pro dopravní podnik příliš náročné. „Jde spíš o technickou záležitost. Náklady na výstavbu zastávky nese investor v dané lokalitě," upozornil Seitl.

Dopravní podnik se zastávku utratí sumu v řádech tisíců korun.

Brňané si přejí i nové zastávky trolejbusů. „Bydlím uprostřed ulice Úvoz a domů to mám daleko jak z Mendlova náměstí, tak ze zastávky Úvoz," postěžoval si třeba Miloš Zajíček. Seitl ví o tom, že lidem v těchto místech zastávka chybí. „Zálivy ale nesplňují podmínky k tomu, aby tam mohla vzniknout. Do jejich rekonstrukce by musely investovat Brněnské komunikace nebo město," vysvětlil vedoucí odboru. Jiné požadavky na nové zastávky ale nezaznamenal. „Celkem je v Brně a blízkém okolí 1480 zastávek. Situace je tedy stabilizovaná. Teď se spíš zabýváme tím, která z nich má být stálá a která na znamení," poznamenal Seitl. Podle něj je totiž velmi náročné na spotřebu paliva, když se autobus musí po zastavení znovu rozjíždět.