Jedním z nejaktivnějších politických uskupení na facebooku z Blanenska je například Sdružení nestraníků Letovice. „Věkový průměr na naší kandidátce je osmadvacet let. Skoro každý z nás tak facebook používal už před kandidaturou do komunálních voleb. Proto jsme založili profil i našeho politického uskupení. Dnes je doba taková, že stejně, jako je důležité bavit se s lidmi o dění ve městě osobně, začíná být důležité s nimi komunikovat i přes sociální sítě. Proto se snažíme na náš profil každý den dávat nějaký příspěvek či článek," vysvětlil leader kandidátky Sdružení nestraníků Pavel Horáček.

Důležitost facebooku se podle něj projevila například při nedávné anketě, kdy Letovičtí vybírali deset největších problémů města. „Naše skupina navrhla jako problém nedostatek brigád pro mladé. Informovali jsme o tom na facebooku a nakonec pro tento problém hlasovalo nejvíc lidí. Nejspíš právě kvůli tomu, že se o tom dozvěděli díky sociální síti," přiblížil Horáček.

Facebooku jako komunikačního nástroje se svými potenciálními voliči využívá například i Republika pro Blansko. „Na facebook dáváme různé příspěvky či videa. Máme svůj okruh přátel, který čítá přes sto čtyřicet lidí a občas se na facebooku rozběhne i zajímavá diskuse. Naše příspěvky čas od času někdo sdílí a tím na nás upozorní i lidi ze svého seznamu přátel a to je pro nás určitě pozitivní. Přes facebook jsme dostali i několik podnětů, které je potřeba v Blansku řešit," řekl první muž kandidátky Bohuslav Jedinák s tím, že facebook je právě mezi voliči, na které jejich politická strana míří, oblíbený komunikační prostředek.

To facebookový profil blanenského starosty Ivo Poláka životem příliš nesrší. Spíše než na svém osobním profilu je aktivní na facebooku blanenských sociálních demokratů. „Máme klasické webové stránky naší politické strany a tam máme odkaz i na facebook. Naše voličská základna se ale skládá spíše ze starších lidí, a ti k facebooku nemají takový vztah jako mladí. Přesto jsme si facebookový profil založili, protože chceme oslovit širší spektrum voličů a právě mladší skupina obyvatel je zvyklá na sociálních sítích získávat informace," vysvětlil Polák.

I Drnovičtí facebook ke komunikaci využívají. „Svůj profil mají Drnovice jako obec, ale tam nemá prezentace kandidátů ve volbách co dělat. Maximálně všech dohromady. Pro prezentaci své práce využívám svůj osobní facebookový profil. Je to podle mě způsob komunikace, kterou lidé dnes rádi využívají, takže svůj význam má," míní starosta Drnovic Petr Ducháček.

Například v Sudicích vedení obce facebook nevyužívá. „Facebook nemáme a nemyslím si, že je to u nás potřeba," řekla starostka Sudic Olga Dočkalová.

Příliš aktivity na sociální síti nevyvíjí například ani blanenská Volba pro město. Od založení svého facebookového profilu jedenáctého srpna nepřibyl na stránce žádný příspěvek.