Úspěšnost Jihomoravanů v češtině se v průměru pohybovala těsně nad šedesáti procenty správných odpovědí. „Ale i v matematice se umístili nad průměrem. Žáci dosahovali zhruba osmačtyřiceti procent," sdělil mluvčí Cermatu Jan Pohanka. Projektu se v kraji dobrovolně zúčastnilo padesát škol.

Jejich ředitelé zatím mají jen neúplné výsledky. „Víme, kdo se na jakém místě umístil. Můžeme tak začít rozesílat rozhodnutí o přijetí. Jaké pořadí jsme mezi školami zaujali nebo jak byli naši budoucí žáci celkově úspěšní ještě neznáme," uvedl zástupce ředitele gymnázia v brněnské ulici Křenová Jan Kaplan. Na čtyřletý obor se tam hlásí 344 žáků, škola má 120 volných míst.

Cermat při jednotném testování určil hranici, která odděluje úspěšné uchazeče od neúspěšných. V češtině stačí dvacet bodů z padesáti, v matematice jenom deset.