Silničáři je nechali skácet proto, že už byly přerostlé a ohrožovaly bezpečnost řidičů i chodců. „Již jsme všechna stromořadí pokáceli. Teď nás čeká odstraňování pařezů a prořezávání těch stromů, které nebylo nutné kácet. Ošetříme je zdravotními a bezpečnostními řezy a na mnoha místech vysadíme nové," sdělil vedoucí blanenské Správy a údržby silnic Miloš Bažant.

Dřevo do tepláren

Nejrizikovější úsek se nacházel ve Lhotě Rapotině ve směru na Oboru. „Rostly tam kanadské topoly, které byly ve velmi špatném zdravotním stavu a výrazně přerostlé. V této aleji nešlo vykácet jen některé stromy tak jako u většiny ostatních. Ty zbylé by i nadále prosychaly a jejich větve by mohly až příliš často padat na silnici. Proto jsme museli tuto alej kompletně odstranit," vysvětlil Bažant.

K zemi šly také například stromy v levotočivé zatáčce mezi Jedovnicemi a Lažánkami, kde se často stávají dopravní nehody. „Místo pokácených stromů tam nové sázet nebudeme, což by mělo přispět k větší bezpečnosti silničního provozu," nastínil Bažant.

Silničáři na mnoha místech odstranili rovněž nepůvodní výsadbu. „Nejčastěji pak stromy nahradíme javory, olšemi, lípami a jeřáby. Stromy nebudeme vysazovat ve směrových obloucích. Řidiči by pak neměli výhled," podotkl Bažant.

Pokácené dřevo si dle smlouvy o dílo může ponechat ostravská společnost Vykrut, která kácení provedla. Prodat jej ale neplánuje. „Jde o odpadové dřevo, určené na štěpkování. Odvezeme jej do tepláren," uvedl majitel firmy Petr Vykrut.

Silničáři vykáceli celkem čtyři sta dvacet pět stromů a plánují vysadit tři sta osm nových.