Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kaluže v kohoutovickém aquaparku má vyřešit soud

Brno - Spor o kaluže v kohoutovickém aquaparku doputoval až před soud. Voda prosakuje podlahou a poškozuje vybavení strojovny. Město z vad viní stavební firmu, ta zase vidí chybu už v původním projektu. Problémy aquapark provázejí už otevření v roce 2010. Teď má být ale konečně jasno, kdo za chyby může.

22.6.2014
SDÍLEJ:

Lidem vadí velké kaluže, které se tvoří u bazénů. Město řeší, jestli se musí dodělat další odtokový kanál. Foto: DENÍK/Attila Racek

Stavba aquaparku stála dvě stě milionů korun a u odborníků sklízela pochvaly za zajímavou architekturu. Nad kladnými ohlasy, ale postupně převážily nedostatky. Vzduchotechnika začala rezavět, na podlaze stála voda, kovové sloupy nechtěně fungovaly jako hromosvody a odlupoval se lak v tobogánu. Část problémů stavební firma Stavoprogres Brno nebo správce areálu Starez sport odstranily, jiné přetrvávají. „Nejzávažnější je stav podlah bazénů, kterými protéká voda až do strojovny a nenávratně ji poškozuje. Kvůli vodě se narušuje i dlažba. Stavební firma reklamace neřeší," podotkl náměstek brněnského primátora a předseda představenstva Starezu Ladislav Macek.

Ředitel Stavoprogresu Brno Josef Kavalec vinu odmítá. „Jsme stavební firma, která se řídí projektem a do jeho podoby nemůžeme mluvit. Město vědělo, že v něm odtokové žlábky nejsou, ale šetřily se peníze a neřešili to," podotkl Kavalec.

Ostatní závady podle něj firma odstranila. „Týkalo se to například střechy nebo odštípnutých dlaždic. Co se týče podlah, navrhovali jsme řešení, na kterém by se investičně podílely všechny tři strany, tedy město, projektant i my. Na to ale nepřistoupili," dodal Kavalec.

Projekt navrhla kancelář K4. „Problémy v kohoutovickém aquaparku jsou dlouhodobě. V projektu chyba není, jsou špatně udělané spáry v podlaze, odtokový žlábek není potřeba," reagoval předseda představenstva firmy Vladimír Pacek. Lidem vadí velké kaluže, které se tvoří u bazénů. Město řeší, jestli se musí dodělat další odtokový kanál.

Kdo úpravu podlah nakonec zaplatí rozhodne soud, který se sejde na konci tohoto měsíce. „Máme v ruce znalecký posudek, který označil naši reklamaci za oprávněnou. Stavební firma si nechala zpracovat vlastní posudek, který tvrdí, že není jasné, kdo za kaluže může. Očekáváme, že soud si objedná vlastní posudek, podle kterého rozhodne," sdělil vedoucí investičního odboru brněnského magistrátu Jan Kaucký.

Dobrou zprávou pro návštěvníky je, že louže mají v dohledné době zmizet. „Počkáme, až znalec vybraný soudem zpracuje svůj posudek, abychom nepoškodili důkazní materiál a rychle se pustíme do oprav. Poté budeme po firmě požadovat náhradu škody," dodal Kaucký.

Náměstek Macek si naděje na rychlé vyplacení peněz nedělá. „Na firmu je podaný insolvenční návrh, takže se náhrady budeme možná domáhat u insolvenčního soudu," informoval Macek.

Autor: Petra Kozlanská

22.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
40 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT