Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kauza „bobovka" v Němčičkách na Břeclavsku je stále bez řešení

Němčičky - V přetahované právníků a na stole krajských kriminalistů uvízl dlouhodobý spor okolo bobové dráhy v Němčičkách. V nejistotě zůstává starosta obce Petr Slezák, jenž si coby soukromá osoba vzal na její vybudování dotaci třináct milionů korun, i dodavatel Jiří Lhota. Ten se domáhá zaplacení sedmi milionů. Bobové dráze nadále chybí také řádné stavební povolení.

28.11.2014
SDÍLEJ:

Bobová dráha v Němčičkách.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

Starosta Slezák se ve čtvrtek pro Břeclavský deník vyjádřil, že vše je v rukou právníků. „V nejbližší době bobová dráha určitě nepojede, je to u soudu," poznamenal.

Zprovoznění stavby, která vznikla v roce 2010, brání více překážek. Pozemky pod dráhou vlastní dodavatel Lhota se spolupracovníky. Bez jejich souhlasu je nemožné, aby dráha povolení získala. Před lety dostala pouze předběžné. Lhota a spol. se nechali slyšet, že se o povolení mohou bavit až ve chvíli, kdy starosta uhradí dluhy. Ten je odmítá. Úřadovali už také exekutoři, již několik částí „bobky" zabavili.

Slezák opakovaně tvrdí, že majitelem stavby je on. Nároky si na ni ale dělá také Lhota, podle nějž se o vlastnictví přihlásila i jedna soukromá firma. „Nic se nezměnilo, majitelem dráhy jsem já," řekl včera starosta.

„Vyhnívací" taktika

I přes podmínku k udělení dotace, že příjemce musí stavbu provozovat po dobu pěti let, existuje dokument potvrzující, že dráha byla v dražbě už rok po jejím otevření. Zástupci Regionálního operačního programu Jihovýchod (ROP), který dotaci poskytl, tak žádají peníze zpět. „Vydali jsme rozhodnutí o porušení rozpočtové kázně a chceme vrátit celou dotaci. Bobová dráha je stále mimo provoz a stále také probíhá vyšetřování policií," vzkázala mluvčí ROP Kateřina Dobešová.

Případ mají na stole krajští kriminalisté. Od května zůstává ve fázi prověřování. „Zjišťujeme okolnosti ohledně čerpání dotace, právní kvalifikace není dosud stanovená," říkala mluvčí policistů na jižní Moravě Petra Vedrová.

Lhota pokládá prodlevy policie, soudu i úřadů za zbytečné. „Krajská kriminálka neudělala za tři čtvrtě roku vůbec nic. Stále čekám na jejich verdikt. Už mi to připadá jako boj s větrnými mlýny. Jde o složitý případ, ve kterém nikdo nic neřeší. Někdo by měl konečně říct, komu bobovka patří, aby se dalo řešit, co s tím. K tomu ovšem chybí vůle. Jde o 'vyhnívací' taktiku," nebral si Lhota servítky.

Nad termíny, kdy by mohlo být o situaci jasno, všichni krčí rameny. A problémová stavba stojí dál bez využití.

Autor: Lukáš Ivánek

28.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Dakar bude náročný a rozhodnout může už úvodní část závodu, shodují se závodníci

Dakar 2018 se blíží a členům týmu Big Shock Racing se zvedá nálada. I přesto, že má teď každý plné ruce práce. Sestava týmu zůstává nezměněna, stejně jako posádka žluté liazky. Pilot Martin Macík Jr. pojede slavný závod už pošesté, navigaci si vzal na starost opět František Tomášek a techniku jistí Michal Mrkva. 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT