Prodej výletní lodi Danaj stále není dořešený. Nad jeho osudem nyní jednají Města Strážnice a Veselí nad Moravou spolu s Baťovým kanálem a současnou provozovatelkou lodi Hanou Habartovou. Rozhodnout se ale musí do konce letošní plavební sezony.

„Výpověď z nájmu jsme dali již v prosinci, aby se vše stihlo do začátku plavební sezony. Ze smlouvy totiž vyplývá, že výpovědní doba trvá půl roku. Přesto by to již sezonu narušilo. I proto nás požádali zástupci provozovatelů, abychom v zájmu cestovního ruchu výpověď posunuli, aby mohla sezona normálně doběhnout. Jejich žádosti jsme vyhověli," sdělila starostka Strážnice Renata Smutná.

Loď Danaj, která brázdí vody Baťova kanálu už jedenáct let, pronajímá Strážnice společnosti Baťův kanál. Podnájemcem je pak právě provozovatelka veselského přístaviště Hana Habartová.

„O případný odkup samozřejmě zájem máme. Není ale stále jasné, jak se má uskutečnit. Nyní se však řeší především to, jak se bude loď provozovat dál. O tom jednají obě města spolu s Baťovým kanálem," uvedla Habartová.

Sdílnější zatím nebyl ani ředitel Baťova kanálu Vojtěch Bártek. Ten však předpokládá, že se rozhodne do konce letních prázdnin. „Je potřeba ujasnit si, jaký má na věc názor Rada města Strážnice i Veselí nad Moravou. Věřím, že brzy dojde k nějaké dohodě," řekl Bártek.

Jediný, kdo má na věc jasný názor je tak zatím strážnická Komise cestovního ruchu, která je při řešení problému poradním orgánem.

Podle jejího předsedy Františka Kotka Městu Strážnice doporučila, aby se Danaj prodala ve veřejné dražbě nejvyšší nabídce. Odhad ceny lodi přesahuje devět set tisíc korun.

„Město z lodi celou dobu nic nemělo. Nejezdila ani do Strážnice, dokonce ani do Skalice, a to přesto, že je ve smlouvě dané, že se má podporovat přeshraniční spolupráce. Normální člověk by tedy uvažoval tak, že za čím vyšší cenu se loď prodá, tím víc peněz půjde do městské pokladny," myslí si Kotek.

Ten budoucnost Danaje řešil v Komisi cestovního ruchu dva roky a k tématu se již vracet nechce.

„Docílili jsme alespoň toho, že Strážnice již nemusí platit peníze Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu. Do rozpočtu tak přibude alespoň pětapadesát tisíc z pronájmu lodi," pochválil Kotek s tím, že z jeho pohledu se důvod, proč se začalo o Danaji jednat, již vyřešil.

„Ve Strážnici chyběla loď pro více než třicet lidí, kterou bychom mohli využívat pro převoz turistů. Poté, co se letos opravila loď Ámos ze zdejšího přístaviště, už ale tento problém nemáme," doplnil Kotek.

Loď Ámos provozuje Lukáš Antoš, který působí ve strážnickém přístavišti. „Po opravách měří čtrnáct metrů a má kapacitu pětačtyřicet osob," uvedl Antoš.

Přestože loď Danaj patří Strážnici, kvůli špatným podmínkám ke kotvení putovala hned od začátku do veselského přístavu. Za tu dobu ale neprošla žádnou zásadnější opravou.

Podle Habartové přitom jen ty nejnutnější opravy vyjdou ročně na několik desítek tisíc korun. Právě s pomocí v při větší opravě lodi, je nyní ochotné pomoci Veselí nad Moravou.

„Vedení města je ochotné spolupodílet se na vlastním převodu vlastnického práva i na rekonstrukci Danaje formou získání nějaké dotace tak, aby loď mohla na Baťově kanálu bezproblémově fungovat," uzavřel místostarosta Veselí nad Moravou Petr Kolář.