Jen tři měsíce v roce? Využití městského koupaliště pouze v horkém létě přijde současnému vedení břeclavské radnice málo. Chce otevírací dobu natáhnout i mimo hlavní koupací sezonu. V plánovaném rozpočtu na příští rok na to počítá částkou patnáct milionů korun.

Poslouží nejen na obnovu stávajících lákadel, ale také na vybudování zcela nových. Například venkovních strojů na cvičení nebo in-line dráhy pro bruslaře. „Plánovaná in-line dráha by měla obkroužit celé koupaliště," představil nápad starosta Břeclavi Pavel Dominik ze sdružení Pro Region.

V sousedství krytého bazénu chce navíc město postavit nový saunový svět a wellness. „Sauny v krytém bazénu už neodpovídají dnešním standardům," argumentoval Dominik s tím, že v plánu je i vybudování dalšího parkoviště pro šedesát aut mezi stadionem Lokomotivy a koupalištěm.

RADĚJI DO TECHNIKY

Lídr opozičních Mladých a Neklidných Jakub Matuška má ale k plánům koalice výhrady. „Byli jsme se před časem podívat na strojovnu a další zázemí krytého bazénu, které už něco pamatuje. Právě tam jsou ty peníze nejvíc třeba. Na rozdíl od investice do in-line dráhy. Ta může být navíc kvůli značnému pohybu dětí v areálu i nebezpečná. Nemyslím si, že to jsou aktivity slučitelné s koupáním," vyjádřil pochyby Matuška.

Ten by investice do dalších lákadel na koupališti raději přenechal soukromým zájemcům. „Tyto aktivity mohou fungovat na soukromé bázi, město do nich nemusí sypat peníze. Mělo by si raději všímat zastaralých technologií. To jsou věci, které nejsou vidět, ale někdy je potřeba je udělat. A čím víc se to bude oddalovat, tím to bude nákladnější," řekl Matuška.

A upozornil i na další problémy na městském koupališti. „Jsou tam kluzká místa, málo vody, někde chybí zábradlí. To jsou základní bezpečnostní prvky, které mají mít přednost. S takovými investicemi nemám problém," uvedl.

Město už se ale vydalo cestou plánovaného zatraktivnění areálu. „Projekt je ve fázi zadání zpracování dokumentace pro územní řízení," informoval architekt Martin Ondrouch, který se na projektu podílí. Navrhl trasu in-line dráhy, cvičící prvky i parkoviště. „Teď se trochu měnila filozofie, v zadání pro územní řízení se udělaly drobné změny," prozradil Ondrouch, který je zároveň zastupitelem za vládnoucí Pro Region. Podle něj by první etapa změn měla mít jasnou podobu „na papíře" do čtrnácti dnů.