Pod peticí se podepsalo už téměř tisíc lidí. „Kdo se chce dostat na poštu, musí ujít téměř půl kilometru, především pro starší lidi to není nic příjemného. Chceme, aby dopravní podnik obnovil linku 56 ve své původní trase. Petici lidé mohou podepsat přímo v budově pošty, po 11. únoru ji předáme na magistrát," uvedl člen petičního výboru Miloš Freiberg.

Na zrušení linky doplácí i zaměstnanci pošty. „Každý den nachodím spoustu kilometrů při doručování dopisů. Teď mi jeden přibyl i na cestu do práce a zpět," postěžovala si doručovatelka, která však nechtěla zveřejnit své jméno.

Dopravní podnik zatím změnu nechystá. „O žádné petici zatím nevíme. Poštu nyní obsluhuje linka 78 na zastávce Vlkova vzdálená asi čtyři sta metrů. S obnovením zastávky Strnadova prozatím nepočítáme," uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Po necelém měsíci od zavedení změn jsou lidé nespokojení i v dalších částech Brna. „Zrušili nám přímý spoj k nákupnímu centru u hlavního vlakového nádraží. Problematické je to zejména pro starší lidi, protože v okolí chybí obchod a nakupují právě tam. Nyní musíme složitě přestupovat v Komárově, nebo se cpát do autobusů mířících do Tuřan. Mnohdy není možné se do nich vejít," tvrdí například Libor Janouch z brněnských Holásek.

Lidem z Masarykovy čtvrti pak vadí zrušení linky 51, která jim zajišťovala přímé spojení se zastávkou Úzká a autobusovým nádražím Zvonařka. Nahradil ji trolejbus, který však končí na Mendlově náměstí. „Změna se nedotkla pouze zdejších obyvatel, ale i studentů z Biskupského gymnázia nebo návštěvníků a pacientů onkologického ústavu," sdělil Michal Závodský z občanského sdružení Masarykova čtvrť.

Ani u těchto linek zatím dopravní podnik změny nechystá. „Na linkách nasazujeme pracovníky dopravního výzkumu. Prvotní šetření nám ukázalo, že nikde nedochází k závažným problémům spojeným například s nedostatkem přepravní kapacity. Od cestujících máme i kladné ohlasy, pochvalují si například navýšení spojů do sídliště Kamechy nebo přímé propojení uzlů Česká a Malinovského náměstí," vysvětila mluvčí.

Podle náměstka brněnského primátora Roberta Kotziana cestující musí se změnami smířit. „Městská hromadná doprava je založená na přestupování. Lidé z mnoha dalších oblastí se přímou cestou do centra nedostali už v minulosti a problémy s tím neměli," vysvětlil náměstek. Dopravní podnik musel ke změnám přistoupit kvůli zvýšeným provozním nákladům. Magistrát nenašel padesát milionů korun na jejich pokrytí.