Podle znalce gastronomie a šéfkuchaře restaurace Borgo Agnese Ivo Ševčíka se podobně zaměřený obchod může uchytit. „Na tržnici v Olomoucké ulici chodí nakupovat hodně lidí i řada restaurací. Asijská kuchyně je v Brně oblíbená a podobný projekt tu má budoucnost," komentoval šéfkuchař.

Nové nákupní centrum v červnu odevzdalo studii vlivů na životní prostředí a krajský úřad před několika dny vyhodnotil, že stavba své okolí přehnaně nezatíží. Může tedy začít vyřizovat územní rozhodnutí a stavební povolení.

Obchodní dům bude mít tři nadzemní a jedno podzemní patro. Střecha je upravená pro skladování ocelových kontejnerů. „Stavba je navržená ve tvaru kvádru, položeného na největší plochu, s delší stranou podél Černovické ulice," uvedl Pavel Cetl, který dokumenty pro studii zpracovával.

Obchodní centrum zabere plochu 3200 metrů čtverečních a nabídne zákazníkům 118 parkovacích míst. Podle studie by v něm měla vzniknout pobočka značky Tamda Food, která funguje už několik let v pražské tržnici Sapa. Zástupce společnosti nechtěl investici v Brně příliš komentovat. „Ano, máme zájem tam jít, ale ještě není správný čas o tom mluvit," sdělil pracovník, který si nepřál uvést své jméno. V dokumentaci je otevření obchodu naplánované na příští rok.

Tamda Food je mezi milovníky asijské kuchyně pojem. „Když jedu do Prahy, často se tam zastavím. Mají velký výběr sojových omáček, rýže a krevet ve větším balení. Ceny jsou bezkonkurenční. Rád si doma chystám suši a nemusím suroviny shánět v supermarketu, kde je jich jen pár a jsou předražené. Šílené jsou občas fronty, kdy před vámi stojí několik lidí s přeplněnými košíky, kteří zásobují své restaurace," řekl Brňan Petr Mikula.

Kvůli velkoobchodním cenám i větším balením výrobků někteří návštěvníci Tamda Food přezdívají „vietnamské Makro", ale na rozdíl od známého obchodního řetězce tu ke vstupu není potřeba živnostenský list. Pouze pokud nakoupíte více balení určité potraviny, zaplatíte za kus méně než při nákupu jediného.