Akce patřila k nejoblíbenějším veletržním. V roce 2013, kdy se konal Autosalon naposled, ho navštívilo osmdesát tisíc návštěvníků. V roce 1987 se na premiéru Škody Favorit přišlo podívat 600 tisíc lidí. „Je nám líto, že se v České republice s bohatou automobilovou tradicí nedaří uspořádat důstojný autosalon. Znovuzrození výstavy podporujeme," oznámil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.
Čtyři značky? To je málo
Škoda je jedna z automobilek, které pravidelně projevují o účast zájem. Ostatních je ale málo. V roce 2014 plánovaný Autosalon Veletrhy Brno zrušily. Přihlásilo se totiž méně zájemců než vedení plánovalo. „Abychom Autosalon znovu pořádali, musí se to změnit. Aktuálně na trhu dominují čtyři značky, Škoda, Volkswagen, Hyundai a Ford. Ty Autosalon chtějí, ostatní ne," vysvětlil už dřív generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Podle něj některé importéry zajímají jen čísla prodejů. „Autosalon je o podpoře automobilové kultury, nových technologiích. Udělali jsme koncept, který je snad nejlepší na světě a importéři ho neberou vážně," posteskl si.
I podle mluvčího automobilky Nissan Petra Koláře je potřeba, aby Autosalon byl znovu veletrh s účastí většiny značek na trhu. „Podmínky ale musí být pro značky výhodné. Výstaviště musí zajistit odpovídající účast, zájem médií a vhodně akci načasovat," nastínil Kolář. Podobně se vyjádřil i mluvčí automobilky Opel Martin Hejral.
Šance na obnovení akce ale stále existuje. „V minulých letech neměla většina našich členů o výstavu zájem, letos opět budeme jednat o možnostech veletrh uspořádat," řekl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.