Dvě linky vyjíždějí z Blanska. První míří přes Rudici, Jedovnice, Senetářov a Lipovec do Studnice, druhá zájemce přepraví směrem na Sloup, Suchý a Benešov. „Autobusy jsou zde vybaveny cyklovleky, které pojmou až dvacet kol. Využít je lze o víkendech," popsal Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která cyklobusy provozuje. Obě linky v Blansku navazují na vlakové spoje z Brna.

S jízdními řády vlaků jsou propojeny i další dvě linky, které křižují Boskovicko a Kunštátsko. „Tyto většinou převáží kola přímo na nástavbě autobusů. Díky tomu jsou cyklistům k dispozici i v pracovní dny, ale mají menší kapacitu, asi pět kol," pokračoval Havlík.

Jedna linka vyjíždí ze Skalice nad Svitavou na Boskovice, Velké Opatovice a Jevíčko. Další jede z Boskovic do Skalice nad Svitavou a pokračuje dál na Kunštát, Sulíkov a Olešnici.

Cyklobusy budou křižovat i Vyškovsko. Například linka 602, která vede z brněnského autobusového nádraží do Rousínova. „Odtud můžou lidé využít navazující spoje do Bučovic, Lulče a Vyškova. Z Vyškova pak cyklobusy vyrazí do Nových Sadů, ze kterých můžou lidé pokračovat do Moravského krasu nebo Drahanské vrchoviny," popsal Havlík s tím, že pokrytá bude i oblast Ždánických vrchů mezi Bučovicemi a Kyjovem. A to linkou 642.

Cyklobusy lidé nejvíce využívají v květnu a červnu. „Mají je v oblibě místní lidé, ale hodně také cyklisté z Brna," doplnil Martin Pivoňka, zástupce náměstka pro osobní dopravu ČAD Blansko.

Tarif pro kolo je stejný jako plné jízdné za dospělého. „Ušetřit lze zakoupením jednodenní cyklojízdenky za sedmdesát korun, která platí ve vlacích i autobusech," uzavřel Havlík.