Narovnání Havlíčkovy ulice pomocí přeložky je v plánu už desítky let. „Už někdy v sedmdesátých letech se o této možnosti začalo uvažovat. Jeden z hlavních důvodů je křižovatka Havlíčkovy ulice, ulice II. odboje a 9. května, která nesplňuje bezpečnostní parametry,“ vysvětlil vyškovský místostarosta Roman Celý.

Doporučení policie

Totéž potvrdila i policie, která doporučuje přeložku Havlíčkovy ulice vytvořit. „Je to hodně vytížené místo s hustým provozem a z bezpečnostního hlediska policie považuje za logické a správné pokračovat v plánu napřímení Havlíčkovy ulice, jak byl navržený. Ani autobusová zastávka v daném místě není ideálně vyřešená,“ podotkla mluvčí vyškovských policistů Alice Navrátilová.

Už před zhruba deseti lety město několikrát jednalo s krajem a zavázalo se vytvořit koncepci řešení této situace. „Před několika lety jsme připravili dokumentaci k přesné trase narovnané ulice a dalšímu dopravnímu řešení v dané oblasti. Jednali jsme s majiteli pozemků, buď jsme je vykoupili nebo směnili, v současné chvíli tam má město investovaných asi deset milionů korun,“ podotkl Celý.

Situace však zatím vázne kvůli nesouhlasu jedné majitelky nemovitosti, která zatím nepřistoupila na žádný z návrhů města. „Jednali jsme s ní několikrát, ale zatím jsme nedokázali najít rozumný kompromis. Máme velký zájem tuto situaci řešit i proto, že je v plánu modernizace železniční trati, při které by se měl rozšířit podjezd do Dědic, a rádi bychom obě záležitosti řešili dohromady,“ řekl Celý.

Shoda v koalici však není jednoznačná. „Je to celkem kontroverzní záležitost napříč politickým spektrem. Město už do okolních pozemků zainvestovalo, dopravní problém se však v tuto chvíli nezdá tak zásadní. Navíc jde o poměrně velkou investici, na kterou město nemá peníze, musel by to řešit kraj. Požadavek majitelky je samozřejmě legitimní a budeme se tím určitě dál zabývat, ovšem je potřeba najít v koalici nějaký jednotnější názor,“ připomněl vyškovský starosta Karel Goldemund.

Náklady řeší kraj

Podle Celého je však silnice krajská, a proto hlavní náklady ponese kraj. „Přestavbu podjezdu do Dědic zase řeší železničáři, takže ani tady nebude dohoda úplně jednoduchá, pokud budeme chtít obě stavby řešit zároveň. Bez dohody s majitelkou však každopádně pokračovat nemůžeme,“dodal místostarosta. Vyjádření majitelky pozemku se Vyškovskému deníku Rovnosti získat nepodařilo.

V otázce narovnání nemají úplně jasno ani obyvatelé Vyškova. „Tou křižovatkou často jezdívám a pravda je, že mi připadá dost nepřehledná. Ovšem nevím, jestli to narovnání úplně vyřeší. Pokud tomu ale dávají odborníci přednost, tak to asi smysl má, a v takovém případě by bylo rozumné, kdyby majitelé pozemků přistoupili na dohodu s městem,“ podotkl jeden z obyvatel Vyškova, který odmítl zveřejnit jméno. Redakce jej však zná.