Podle zveřejněné statistiky úřad dostal takřka 2 400 žádostí o informace. „Na adresu informace@brno.cz se obrátilo 1660 lidí. Ptali se především na svoz komunálního odpadu, výměny řidičských a občanských průkazů a akce pořádané městem,“ uvedl brněnský mluvčí Pavel Žára.

Dodal, že na jednoduché dotazy úřad odpovídá obratem, na složitější pak do tří dnů.

Lidé také podali celkem 707 žádostí o informace podle zákona 106. V nich žádali o důležité dokumenty. Například k prodejům městského majetku, územnímu plánu či výdajům města. „Takové žádosti vyřizujeme do třiceti dnů,“ poznamenal Žára.

Jednašedesát žádostí o informace magistrát zamítl. Ne vždy však oprávněně. Například na podzim třikrát odmítl dát občanskému sdružení Brnění informace o novém územním plánu. Označil je za příliš důvěrné a klíčové pro zájmy města. „Odvolali jsme se ke krajskému úřadu a ten zamítnutí žádosti zrušil. I přesto jsem dokumenty dostal až po čtyřech měsících,“ upozornil zástupce Brnění Matěj Hollan.