Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok. Kratší soupravy budou jezdit častěji

Brno - Stále dlouhé, ale o dost kratší než původně. Tak vypadá budoucnost velkokapacitních tramvajových souprav na brněnské lince číslo jedna. Dopravní podnik už začal se zkouškami soupravy jedné kloubové a jedné nekloubové tramvaje Vario. Ta má nahradit stávající soupravy dvou kloubových tramvají, které jsou zatím s délkou přes pětačtyřicet metrů nejdelší tramvají v České republice.

16.10.2013
SDÍLEJ:

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Novinka je zatím na lince jedna osamocená. „Jezdí pouze jedna ve zkušebním provozu. Další postup ale bude velmi rychlý. V zimě můžeme zprovoznit až třináct takových souprav," sdělila mluvčí podniku Linda Hailichová.

Původně dopravní podnik plánoval, že na lince číslo jedna budou jezdit jen téměř padesátimetrové soupravy s kapacitou 280 míst. „Nové řešení ale umožní rychlejší obsazení části spojů linky velkými soupravami. V budoucnu bude každý druhý spoj na lince velkokapacitní. Za tři až čtyři roky pak budou všechny takové," nastínila plány Hailichová.

Dodala, že podnik se zaměřil na linku jedna, protože ji cestující využívají nejčastěji. „Týká se to především úseku v centru a do Řečkovic. Ve směru do Bystrce zase chceme nabídnout cestujícím větší komfort v podobě vyššího počtu míst k sezení. Je tam totiž dlouhá jízdní doba," řekla mluvčí.

Jenže právě lidé z Řečkovic nejsou moc nadšení. Nové spojení totiž místo původní kapacity 280 míst nabídne jen 256 míst. „Líbil se mi nápad, aby na jedničce jezdily jen spojené dvě kloubové tramvaje. Ve špičce je pak znát každé místo. Snad trochu pomůže, že bude delších tramvají jezdit víc," podotkl Adam Řezník.

Místostarosta Řečkovic Ladislav Filipi si také přínosem změny není jistý. „Je pravda, že tato nejstarší tramvajová linka v Brně je také jednou z nejvytíženějších. Víc tramvají se na trať už nevejde. Snížení kapacity souprav tak určitě není žádoucí," uvedl Filipi. Dodal ale, že důvody dopravního podniku nezná, a proto se nemůže víc vyjadřovat.

Nejrychlejší cesta

Podle mluvčí Hailichové ale výhody převažují nad nevýhodami. „Velkokapacitních souprav jezdí maximálně šest. Zbytek, tedy většina, jsou standardní spřažené dvě tramvaje T3. A právě v nich mají lidé největší problémy. Proto považujeme tuto rychlejší cestu pro zvýšení kapacity linky jedna za příznivější," řekla Hailichová.

Definitivní konec unikátní soupravy dvou kloubových tramvají má přijít pravděpodobně příští rok. „Spojení kloubových tramvají ale bude samozřejmě i nadále technicky možné," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
15

Do Česka míří orkán. Už ráno komplikoval dopravu silný vítr a sníh

Jiří Milek.
10 12

Vládcem velkých, širých, rodných lánů bude „malý Babiš“ Jiří Milek

Frontman americké skupiny kopl fotografku do obličeje. Teď se omlouvá

Lídr kalifornské rockové skupiny Queens of the Stone Age Josh Homme se omluvil za to, že při sobotním koncertu své kapely kopl do obličeje fotografku Chelseu Laurenovou. Prý se to stalo nešťastnou náhodou v zápalu vystoupení. Podle fotografky jednal ale zjevně úmyslně.

Výroba stojí, platy nejsou. Soud pošle kladenskou Poldi do konkurzu

Rozhodnuto. Kladenská Poldi půjde do konkurzu. Podle informací České televize o tom rozhodl soud. Dlužníkovi se nepodařilo zajistit další financování huti. Výroba podniku stojí už měsíce a zhruba 150 zbývajících zaměstnanců nedostává výplaty.

Čeští žáci se připravují na zkoušky, škola je ale nebaví

Žáci devátých tříd půjdou v dubnu už podruhé k povinným přijímacím zkouškám na střední školy. Tento nový prvek ve vzdělávací soustavě měl především zajistit, aby se na maturitní obory dostávaly děti, které mají studijní předpoklady.

Praha je na pokraji epidemie. Počet nakažených HIV raketově stoupá

/INFOGRAFIKA/ Ve skupině mužů mající sex s muži je na území Prahy dosažena hranice epidemie. Problémem se nově stávají i heterosexuální muži. Tak zní varování organizace Česká společnost AIDS pomoc směrem k hlavnímu městu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT