Novinkou je také povinnost doučovat děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. „Studenti dochází do rodin nebo do nízkoprahových zařízení. V minulosti doučovali dobrovolně, z jejich řad byl o to velký zájem. Spokojené byly i děti a jejich rodiny, protože mezi nimi často vznikne přátelství. O doučování a praktických zkušenostech se bude diskutovat na seminářích," nastínil děkan pedagogické fakulty Jiří Němec.

Doučování si při studiu vyzkoušel i člen akademického senátu fakulty a zároveň vedoucí iniciativy Otevřeno Tomáš Čakloš. „Byla to pro mě velmi zajímavá zkušenost. Fakulta se vydává správným směrem. Pokrokem je i zavedení nových předmětů. Studium na fakultě by mělo být stále víc praktičtější," podotkl Čakloš.

Podle něj by fakulta měla v zavádění změn pokračovat i nadále. „Po studiu musí být učitelé připravení na práci s kolektivem rozmanitých dětí," doplnil Čakloš. Iniciativa Otevřeno nedávno na pedagogické fakultě bojovala za rozšíření povinné praxe pro studenty.

O tématu inkluze se odborníci a učitelé bavili v pátek na konferenci Vzděláváme společně, kterou pořádala právě Masarykova univerzita v Brně.