Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemský obchvat: do léta začne další stavba

Znojmo – Už jen vybrat stavební firmu z šestnácti přihlášených zájemců zbývá podle státních stavitelů silnic k zahájení druhé stavby znojemského obchvatu. Kritici varují, že úsek má prý staré posouzení vlivu na životní prostředí. Ministr dopravy Daniel Ťok naproti tomu uvedl, že posouzení musí stát zopakovat u jiné části obchvatu.

15.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: David Molík

Firmu chtějí státní úředníci vybrat brzy. „Během několika týdnů zasedne vládní komise, která dodavatele vybere. Děláme vše proto, abychom poté dokázali předat staveniště prakticky obratem, musíme ale mít na paměti, že se po výběru dodavatele někdo z neúspěšných zájemců obrátí na antimonopolní úřad," nastínil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa s tím, že v ideálním případě by se dělníci mohli dát do práce v polovině roku.

O tom má své pochybnosti šéfka sdružení Obchvat Lenka Poláková. „Právě tato část obchvatu patří mezi stavby, které nemají posouzení vlivu na životní prostředí podle platných evropských norem. Nové posouzení Unie nařídila už před šesti lety. Na aktuální stav jsem se dotázala přímo orgánů Unie, na odpověď čekám," řekla Poláková.

Podle ministra dopravy Daniela Ťoka znojemský obchvat problém se zastaralým posouzením vlivu na životní prostředí má, ale jinde. „Týká se to jižní části s napojením na silnici na Hatě. Tam zřejmě budeme muset proceduru opakovat. U ostatních staveb tento problém nemáme," sdělil Ťok. Ministr v pondělí zejména o obchvatu jednal s představiteli Znojma.

Mluvili mimo jiné o tom, jak reagovat na soudní rozhodnutí, které z územního plánu města škrtlo trasu obchvatu kvůli neplatnému nadřazenému krajskému dokumentu. „Zvažujeme podání kasační stížnosti. K tomu ovšem potřebujeme odůvodnění rozhodnutí soudu. To ještě k dispozici není," uvedl starosta Znojma Vlastimil Gabrhel. Podle ministra jsou dvě možnosti dalšího vývoje. „Buď budou do poloviny roku hotové krajské zásady, nebo zvážíme odvolání, podle toho, co bude efektivnější. Celá situace je ovšem zvláštní a nestandardní," podotkl ministr.

Odmítl požadavek kritiků nynější trasy obchvatu na přípravu velkorysejšího okruhu dál od města. „Neměli bychom být průkopníky slepých uliček. Neexistuje lepší varianta než dokončit rozpracovaný obchvat," argumentoval Ťok.

S tím nesouhlasila předsedkyně Poláková. „Velký obchvat by situaci řešil mnohem lépe. Kdyby se pan ministr podíval na náš návrh, mluvil by jinak. Podle odborníků naopak nynější trasa obsahuje kolizní místa, která dopravu zpomalí a zkomplikují. Navíc zvýší zátěž kamionovou dopravou," oponovala Poláková.

Autor: Martin Moštěk

15.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
40 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT