Opravený unikát zájemci uvidí při červnových nostalgických jízdách městské hromadné dopravy. Má být největší atrakcí pro fanoušky historie i návštěvníky, kteří přijedou na festival Brno město uprostřed Evropy. „Parní tramvaj je velké lákadlo. Lidé se s ní setkávají na železnici, ale v ulicích města ne. Všichni se za ní otáčí, stejně jako když jede koňka," podotkl Jan Seitl z brněnského dopravního podniku.

Tramvaj patří Technickému muzeu v Brně, které ji i dříve využívalo jako hlavní pohyblivý exponát a největší magnet při městských slavnostech. Na opravu kotle, rozvodů a kompletní rekonstrukci poslalo loni vedení města devět set tisíc korun.

tramvaj carolineparní tramvaj Caroline vyrobili v rakouském Linci v roce 1889
její původní trasa vedla z Pisárek přes Moravské náměstí do Králova Pole
do ulic se letos vrátí po pěti letech, kompletní rekonstrukce vyšla na devět set tisíc korun
při oslavách vodu často čerpá z historické hasičské cisterny

Na návrat Karolínky se těší například Brňanka Ivona Přibylová. „Můj děda byl strojvedoucí, odmalička mám proto k podobným unikátům pozitivní vztah. Trochu mi připomíná historické atrakce Londýna," podotkla.

Kudy bude tramvaj jezdit, ještě není jasné. „Může se pohybovat jen na sklonově nenáročných tratích, například na Pekařskou ulici tedy nevyrazí. Je pravděpodobné, že pojede z centra na Stránskou skálu," popsal Seitl.