Navíc tím současná radniční koalice činí přesně to, co hlasitě kritizovala u svých předchůdců. Město samo přitom vydává radniční periodikum, které se dokonce nedávno změnilo z měsíčníku na čtrnáctideník. Své výdaje směrem k médiím zdůvodňuje starosta Vlastimil Gabrhel větší propagací městských projektů a kulturních akcí.

Víc jak dva miliony korun rozdělili vedoucí představitelé města z veřejných peněz prakticky jen mezi místní soukromé rádio a dva zdejší týdeníky. Jen pro srovnání: Znojemský deník Rovnost získává pravidelně od samotného města inzerci za zhruba 35 tisíc korun ročně.

O vydání informací týkajících se peněz plynoucích z veřejného rozpočtu do soukromých médií požádal nedávno město opoziční zastupitel Jiří Kacetl. „Na ta čísla jsem se informoval kvůli tomu, že jsem si všiml, že se v těchto mimoradničních periodikách objevuje čím dál tím častěji radniční inzerce, dokonce i půlstránkové inzeráty. Jsem opravdu zděšen z toho, že za loňský rok činí tato částka přes dva miliony korun, což je ohromný nárůst. A to do toho vůbec nezapočítáváme náklady na radniční listy," upozornil Kacetl, podle něhož jde o jasné mrhání veřejnými prostředky. „A hraničí to navíc s děláním si jisté propagandy pro nadcházející komunální volby. Myslím si, že letos to v tomto směru bude ještě horší," obává se opoziční zastupitel.

Starosta Znojma Vlastimil Gabrhel takto utracené peníze obhajuje. „Naše vize při nástupu na radnici byla práci města co nejvíce otevřít lidem a naše občany rovněž více zapojovat do veřejného života a do rozhodování. Daleko více jsme se také zaměřili na propagaci kulturních událostí, a to právě nejen v našich Znojemských listech, ale právě i v regionálních a celostátních médiích, abychom tak do Znojma přilákali nejen Znojmáky, ale také obyvatele regionu nebo návštěvníky z blízkého okolí," tvrdí Gabrhel.

Podobně jako zastupitel Kacetl však výdaje současné radniční koalice do médií tvrdě kritizují i další zastupitelé.

„Město se tímto snaží ovládnout média a pro kritiky radnice tak už není mnoho místa. Zažili jsme to již za minulého starosty. Nová radnice za to tehdejšího starostu obrovsky kritizovala a ve své podstatě se teď dostává k tomu samému, ne-li horšímu," upozornil zastupitel Jiří Ludvík.

I podle šéfa okresní ODS Pavla Kovaříka je navyšování peněz znojemské radnice do médií jasnou politickou propagací. „Nelíbí se mi, že si radnice platí z veřejných zdrojů permanentní kampaň. Není to jen o soukromých médiích, ale i o radničních Znojemských listech," upozornil Kovařík.

Připomněl tak nedávnou analýzu radničních tiskovin v pěti srovnatelných městech, kterou zpracoval Ekonomicko politický institut a která pro Znojmo nedopadla dobře.

Analýza totiž ukázala, že znojemský radniční zpravodaj skutečně slouží z velké části jako nástroj politické propagace politiků ovládajících radnici. Ze srovnávaných měst bylo podle analýzy ve Znojemských listech nejvíce politických příspěvků a PR článků za rok. „I nejvíce fotografií radničních politiků viděli čtenáři právě ve Znojmě," přiblížil předseda institutu Jaromír Příkazský.

Výsledky studie však starosta Gabrhel již dříve odmítl jako dílo politické opozice.