Každá nová loď stála asi sedmnáct milionů korun. „Obnova flotily začala v roce 2010, kdy jsme na vodu spustili Lipsko, o rok později Vídeň a Utrecht a minulý týden Dallas. Podle našich propočtů teď máme asi na šedesát let vystaráno a nemuseli bychom po tu dobu pořizovat už žádnou další loď,“ sdělila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Primátor Roman Onderka, který o loď symbolicky rozbil láhev sektu, ale při proslovu řekl, že se uvažuje o tom, že podnik pořídí repliky původních parníků.

Vše dobré na cesty popřála lodi i náměstkyně primátora partnerského města Stuttgartu Isabel Fezerová a generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. Již tradičně jí také požehnal starobrněnský opat Lukáš Evžen Martinec. Všichni čtyři pak podepsali pamětní listy, které pak srolovali do lahví a každý si jednu odnesl.

První zájemci se mohou na Stuttgartu projet již v neděli. „Do konce dubna jezdí lodě jen o víkendech. Od 30. dubna pak vyrazí na vodu každý den,“ řekla Škrancová.