Původně zoopark počítal, že z předpokládaných osmi milionů korun na přestavbu by dotace z Regionálního operačního programu Jihovýchod zaplatila pětaosmdesát procent. „Jenže se ukázalo, že by nás podpořili jen čtyřiceti procenty, a to je hrozně málo. Město si opravdu nemůže v současné situaci dovolit uvolnit několik milionů korun na dofinancování," vysvětlila zástupkyně ředitele Zooparku Vyškov Dagmar Nepeřená.

Plány na přestavbu parkoviště proto zoopark zrušil. „Vzhledem k omezeným možnostem to není reálné. Protože nás ale parkoviště přece jen trápí, chceme ještě letos před sezonou jeho stav aspoň trochu vylepšit, jak nám to dovolí rozpočet," řekla Nepeřená.

Namalovat pruhy podle ní nepřichází v úvahu. „Povrch je tak prašný, že by na něm barva nedržela. Chtěli bychom té prašnosti zamezit aspoň zčásti tím, že tam vysázíme keříky, které budou zároveň sloužit k oddělení jednotlivých parkovacích ploch, aby bylo parkování přehlednější," uvedla Nepeřená.

Řidiči, kteří prašnou plochu před atrakcí využívají, jsou z rozhodnutí i přesto zklamaní. „Parkoviště si představuji jinak, obzvlášť u takové atrakce, která do Vyškova láká lidi z okolí, kteří to auto někde nechat musí. Nejezdím sem rozhodně pravidelně, ale i z těch několika málo návštěv bych řekla, že spousta lidí prostě ignoruje logiku a zastaví, jak se jim zlíbí. Tím kapacitu dost omezují," podotkla například Kateřina Prášilová.

Také řidič Tomáš Noha z Brna si na stání před zooparkem už dříve postěžoval. „Chtělo by to domalovat pruhy, aby lidé přesně věděli, kde mají stát. Když někdo zablokuje třetinu plochy, tak je to pro ostatní jen důvod ke vzteku. Nemluvě o tom, že když vyjdete ze zoo a u vašeho auta napříč stojí jiné a blokuje vám výjezd, tak to rozhodně také nepotěší," upozornil Noha.

Tyto problémy potvrdila i zástupkyně ředitele zoo. „Bohužel, je pravda, že mnoho lidí nechává auta stát opravdu neohleduplně. Když pak řidič brání třeba výjezdu dinovláčku z parku nebo naopak stojí tak, že neumožní řidiči vláčku bezpečně zastavit a nechat vystoupit cestující, to je opravdu špatná situace. Tomu bychom chtěli rozhodně zabránit. Jinak naštěstí situace tak hrozná není, třeba autobusy a auta se nám většinou míjejí. Autobusy jezdí hlavně v červnu v dopoledních hodinách, v době školních výletů, auta zase nejčastěji v červenci a srpnu, a to autobusům většinou stačí tři vyhrazená místa," podotkla Nepeřená.

Do začátku sezony chce vedení zooparku kromě dílčích úprav parkoviště stihnout také vytvoření nové expozice. „Jedná se o expozici nutrií. Její součástí by měla být voda volně tekoucí korytem a malý vodopádek," dodala Nepeřená.

Vyškovský zoopark má parkoviště společné i s dinoparkem, do kterého jezdí z areálu zoo speciální dinovláček. Právě z toho vzniká napětí mezi parkujícími a řidiči vláčku. Poslední velká stavba v zooparku byla v roce 2011, kdy se uvnitř areálu stavěla replika lysovického statku. Takzvaný Hanácký statek slouží jako expozice vesnického života minulých století. Vedení zooparku uvažuje i o tom, že zkusí zažádat ještě o státní dotaci na další rozšíření expozic.