Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přejezd v Křenovicích dosluhuje. Hýbou se pryžové plotny

Křenovice – Jeden z křenovických železničních přejezdů je podle odborníků v dost havarijním stavu. Informace zatím k železničářům nedorazila. Obec proto řidiče nabádá k větší opatrnosti.

9.10.2013
SDÍLEJ:

Na Křenovickém přejezdu se při průjezdu aut hýbou pryžové plotny v kolejišti.Foto: DENÍK/Karel Kašpárek

Řidiči směřující od Slavkova u Brna do Křenovic nemají jinou možnost, než po cestě zkřížit na východním okraji obce koleje. Přejezd u Dolního nádraží už je však podle odborníků na hranici životnosti a není bezpečný. „Pryžové plotny mají omezenou životnost. V případě tohoto přejezdu jsou na její hranici. V této chvíli už nedrží pevně na podkladu, ale jsou pohyblivé," popsal předseda dopravní komise v Křenovicích Radim Svoboda.

Problém podle něj dokonce vzniká, i když místem přejde člověk. „V případě aut je samozřejmě jejich namáhání mnohonásobně větší. Obáváme se tak, že by se některá z ploten mohla utrhnout. Na tak využívaném místě, jakým je přejezd, je proto nutné situaci řešit," myslí si předseda dopravní komise.

Dopravní komise proto informovala Správu dopravní železniční cesty. „Minulý týden jsme sepsali dopis, v němž upozorňujeme na stávající stav a žádáme o jeho nápravu. Předpokládáme, že se nám podaří najít společné řešení. S jednáním se železničáři totiž máme dobré zkušenosti. Jako jeden z příkladů bych mohl jmenovat třeba vyjednávání ohledně vlakové zastávky na křenovickém Dolním nádraží. Chápeme, že množství peněz, které mají k dispozici, je omezené. V tomto případě je ale potřeba situaci řešit pokud možno rychle," popsal Svoboda.

V úvahu tak připadají dvě možnosti. „Jednou z nich je kompletní oprava přejezdu. Dočasným a přijatelným řešením by ale byla i výměna alespoň jeho nejhorších částí," dodal Svoboda.

Jaká bude reakce státního podniku, zatím není jasné. Dopis na místo určení zatím nedorazil. „Přednosta správy tratí v Břeclavi, kam tato oblast spadá, má ve svém obvodu víc než tři stovky přejezdů. Není si vědomý, že by k němu na oddělení doputovala v poslední době stížnost na stav přejezdu," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Jestli si případná oprava přejezdu vyžádá jeho dočasné uzavření, zatím také není jisté. „Některé části například mechanického či elektronického zabezpečení přejezdu lze obnovit i za plného provozu. Také provizorní opravy jeho svršku je možné dělat bez vyloučení dopravy. V případě, že stav přejezdu vyžaduje větší rekonstrukci, je zpravidla v rámci výluky na několik dní uzavřený. Většinou jde o maximálně týdenní omezení. O tom, jestli k ní přistoupíme, se rozhoduje vždy operativně až po kontrole stavu konkrétního přejezdu," doplnil mluvčí železničářů.

Řidiči by podle Svobody měli přes přejezd jezdit pomalu a opatrně. „Bohužel většinou bývá pravdou opak. Někteří motoristé jedoucí od Slavkova pustí auto z kopce a do obce vletí klidně i osmdesátiki­lometrovou rychlostí. Přejezd je přitom hned na začátku vesnice, takže tím porušují kromě omezení rychlosti na železničních přejezdech také padesátikilometrový limit v obcích," poukázal předseda křenovické dopravní komise.

Myslí si proto, že by bylo vhodné, aby rychlost v místě občas kontrolovala policie a neukázněným řidičům udělila pokutu. Podle motoristů nejsou podobné potíže u nás ničím neobvyklým. „Pracuji v Křenovicích teprve dva týdny. Přes přejezd už jsem ale několikrát jel a ničeho zvláštního jsem si nevšiml. To, že přejezdy přes koleje nejsou úplně hladké, není v našich končinách nic neobvyklého," konstatoval například Tomáš Nekuža. Zajedno je s ní i další oslovený Valtr Dvorska. „Jezdím tudy tak jednou měsíčně. Za přejezdem to trochu hází, ale že by se hýbaly prvky přímo v kolejišti, jsem si nikdy nevšiml," řekl Dvorska.

Autor: Karel Kašpárek

9.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Miliardový zámek na osobní údaje. Nařízení začne platit za půl roku

Tisková konference ODS po volbě místopředsedů Poslanecké sněmovny
11

Fiala neuspěl. „Nepolíbil prsten“

Zvrat v miliardovém obchodu. Škodu Transportation má koupit PPF Petra Kellnera

Jeden z největších obchodů tohoto roku je nyní u konce. Plzeňskou Škodu Transportation podle čtyř zdrojů Hospodářských novin získá skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Informoval o tom server iHned.

Komentář Kateřiny Perknerové: Vojtěch Filip, génius reálpolitiky

Komunistická strana Čech a Moravy vyhrála sněmovní volby. Tedy ne na první dobrou, ale na druhou ano. Ačkoli skončila až pátá se 7,76 procenta hlasů, její předseda Vojtěch Filip dokázal za poslední měsíc to, co nikdo před ním.

Pirát z Olomouce je ve vedení Sněmovny. Nesmím přibrat, usmívá se Pikal

/ROZHOVOR/ Místopředseda Pirátské strany Vojtěch Pikal z Olomouce byl také zvolen místopředsedou Poslanecké sněmovny.

Úsek Pražského okruhu získal kladné stanovisko EIA

Úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 v pátek získal kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA). Informovalo o tom ministerstvo životního prostředí. Úsek označovaný číslem 511 by se mohl začít v roce 2020.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT