Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přetížené kamiony ničí silnice nižších tříd. Řidiči se vyhýbají placení mýtného

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Přetížený kamion silnici poškodí tak, jako projetí šestnácti tisíc osobních aut. Policisté se hříšníky snaží odhalit při pravidelném vážení, letos už zkontrolovali sto nákladních aut. V pátek se na ně zaměřili na silnici II/425 u Rakvic na Břeclavsku, která na jižní Moravě patří v tomto směru mezi nejproblematičtější. Kraj chce policistům přispět pěti miliony korun na nákup speciálního vozidla pro vážení kamionů.

23.4.2016
SDÍLEJ:

Policejní kontrola a vážení kamionu u Rakvic na Břeclavsku.Foto: DENÍK/Attila Racek

Po najetí prvního kamionu na váhu policisté zjistili, že má šestačtyřicet tun. Povolený limit 48 tun nepřesahuje, řidič může jet dál. Policisté v některých dnech zváží i čtyři auta, vyšší váhu často zjistí u poloviny z nich. „Neověřujeme ale jen váhu. Sledujeme i dodržování povinných přestávek a technický stav," uvedl dopravní policista Lukáš Sluka.

Vyškolení policisté dokáží přetížená auta vytipovat. „Loni jsme jich prověřili čtyři sta, téměř třetina povolenou hmotnost překračovala. Letos jsme zatím odhalili jedenadvacet hříšníků," informoval vedoucí jihomoravského odboru dopravní policie Jindřich Rybka. Dodal, že průměrná pokuta za přetížený náklaďák byla loni šest tisíc korun.

kamiony a silnice nižších tříd
- tranzitní kamiony projíždět po silnicích druhé a třetí třídy nesmí, pokud řidiči jízdu nezdůvodní vykládkou, sídlem firmy nebo bezpečností přestávkou
- nesmí ale překročit hmotnost 48 tun

Řidiči kamionů porušují zákon i tím, že jezdí tam, kde nemají. Až na výjimky by neměli využívat silnice druhé a třetí třídy. Podle odborníků jsou problematické hlavně úseky, které vedou podél dálnic. „Řidiči kamionů se vyhýbají placení mýtného. V kraji je tím postižená například silnice II/602 na trase Brno – Jihlava – Pelhřimov, která vede podél dálnice D1.

Podobně je na tom silnice II/430 vedoucí z Brna do Vyškova nebo II/425, spojující Rajhrad na Brněnsku s hraničním přechodem Lanžhot na Břeclavsku. Ta je doprovodnou komunikací k dálnici D2," vysvětlil vedoucí odboru rozvoje dopravy Jihomoravského kraje Rostislav Snovický.

Na některých úsecích jsou koleje vyježděné až do hloubky čtyř centimetrů. „Kolej hlubší než 2,2 centimetru přitom považujeme za havarijní stav," upřesnil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar. Dodal, že velký problém jsou i rozbité okraje silnice. Jejich důkladná oprava stojí 1800 korun za metr čtvereční.

Kraj proto chce nepoctivým firmám a řidičům jejich praktiky zkomplikovat. „Jihomoravským policistům přispějeme pěti miliony korun na speciální auto pro vážení kamionů. V provozu by mělo být na konci roku," řekl náměstek hejtmana pro dopravu a majetek Roman Hanák.

LUCIA TUPÁ



Autor: Redakce

23.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomio Okamura.
6

Plány SPD? Okamura chce pro své hnutí zastoupení v čele Sněmovny

Jiří Pospíšil
5 31

Pospíšil podal přihlášku do TOP 09, věří v její budoucnost

AKTUALIZOVÁNO

FOTOGALERIE: Při smrtelné nehodě se vážně zranili další tři lidé

Smrtelná dopravní nehoda zablokovala v neděli dopoledne silnici mezi Javornou a Železnou Rudou. U odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní auta, muž německé národnosti nehodu nepřežil.

AKTUALIZOVÁNO

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

Aktivista Jakub Čech: ČSSD se neočistila od kmotrů, proto spadla na dno

Co si myslí mladý prostějovský aktivista Jakub Čech o výsledcích voleb? Přečtěte si jeho názor.

Dvě stovky za kroužek? Policie prošetřuje kupčení s hlasy v Mojžíři

Někteří voliči měli údajně dostat předvyplněné volební lístky a pak i finanční odměnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení