Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy města? Hlavně doprava, shodli se Břeclavané

Břeclav – Deset největších problémů Břeclavi si ve čtvrtek odhlasovali obyvatelé města. Patří mezi ně zejména doprava, ale i kultura či bezpečnost.

4.10.2013
SDÍLEJ:

Lidem v Břeclavi vadí situace v dopravě.Foto: Deník/Eliška Windová

Co chybí Břeclavi k tomu, aby byla zdravým městem? Odpověď na tuto otázku hledala ve čtvrtek v podvečer v sále městské knihovny hrstka obyvatel města společně s vedením radnice a úředníky. „Dneska tady má veřejnost množnost být. A zájem je takový, jaký je," neodpustil si starosta Oldřich Ryšavý poznámku k mizivé účasti. Reagoval tak i na nominaci Břeclavi na anticenu kvůli chybějící diskuzi s obyvateli o novém dopravním terminálu.

Jak přiznal, myšlenku, aby se Břeclav zařadila do sítě zdravých měst, si přinesl z Jihomoravského kraje. „Není to jen o zdraví jedince, ale o zdraví společnosti v širším slova smyslu," vysvětlil.

„Nemáme před sebou žádné zadání, to tady dnes vymyslíme. Každé město si ho tvoří samo, je to úkol obyvatel, kteří jsou největšími znalci a vědí nejlépe, co a jak vylepšit. Je to diskuze se všemi, co chtějí diskutovat," navázal ředitel národní sítě zdravých měst České republiky Petr Švec.

„Podívejme se na místo, kde žijeme a povězme si, co nám brání v tom, abychom si už dnes mohli říct: Břeclav je zdravé město," pokračoval Švec, který první veřejné fórum vedl a moderoval.

Necelé čtyři desítky účastníků se rozdělily do sedmi pracovních skupin. Zabývaly se těmito oblastmi: úřad a ekonomika, zdravý životní styl, zdravotnické služby a bezpečnost, životní prostředí, sociální problematika a služby, vzdělání a volný čas, kultura, památková péče, společenský život a cestovní ruch a konečně doprava.

Úkolem bylo v každé z oblastí vytipovat pro Břeclav nejpalčivější problémy. Účastníci podvečerního setkání o nich poté diskutovali. „Mně nic nechybí, ale přebývá. Každá radnice tady řeší rozvoj dopravy, ale v centru Břeclavi naopak chybí místo bez aut, kde by se dalo v klidu popovídat nebo posedět na zahrádce," zapojil se do debaty o dopravě například Břeclavan Jaroslav Zika.

A co problém s hernami? snažila se přidat další téma aktivistka Zlata Maděřičová, která přijela z Moravské Nové Vsi. „S tím jsme vypořádaní. Na konci roku 2014 nebude v Břeclavi ani jedna herna," reagoval Ryšavý.

Z diskuze nakonec vyplynulo čtrnáct nejožehavějších problémů, z nichž účastníci vybrali deset „nej". Nejvíce hlasů získaly dopravní témata – zlepšení průtahu města, rozvíjení cyklotras a vyřešení paralelního propojení městských částí.

O tom, zda to vidí stejně i většina ostatních obyvatel, budou Břeclavané rozhodovat v anketě. Jejími výsledky se poté bude zabývat zastupitelstvo. A případný pokrok zhodnotí za rok další veřejné fórum zdravého města. „Nikdo neočekává, že se za rok všechny problémy vyřeší. Je ale dobře o nich mluvit," je přesvědčený Švec.

Autor: Michal Šupálek

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
35 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
16 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Školákům pomáhají při výuce roboti. U dětí rozvíjí logické myšlení

Jsou drobní, blikají a poslouchají rozkazy. Na Základní škole Purkyňova ve Vyškově se školáci učí s pomocí malých robotů, takzvaných Ozobotů. Žáci se díky nim zábavným způsobem seznamují se základy programování.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT